smsbaz smsbazi دوشنبه 2 بهمن 1396 12:43 ب.ظ نظرات ()

چرا با وجود این همه تلاش در سئو سایت موفق نمی شویم؟ چرا نمی توانیم سایت خود را در بهترین جایگاه در گوگل و بالاتر از رقبای خود برسانیم؟ چرا هر چه صبر می كنیم جایگاه سایت مان در نتایج جست و جو تغییری نمی كند؟

بسیاری از دوستان از من سوالات این چنینی می پرسند و گله از این دارند كه چرا با وجود این همه تلاش و زحمتی كه برای سئوی سایت خود می كشند تغییری در رتبه سایت خود در گوگل نمی بینند!

اشتباهات زیادی در سئو سایت وجود دارد كه باعث می شود تا زحماتی كه تا الان كشیده اید بی فایده باشد. قبلا بارها به این موضوع اشاره كرده ام كه چون سئو زمان بر است باید كاملا درست انجام شود. اگر بعد از این همه صبر در سئو نتیجه مطلوبی نگیرید بازی را باخته اید.

در این مقاله قصد دارم در مورد اینكه چرا بعضی از دوستان با وجود این همه وقت و انرژی كه برای سئو سایت خود می گذارند نتیجه خوبی نمی گیرند صحبت كنم. دلایلی كه باعث می شود تا شما در سئوی سایت خود موفق نمی شوید را عنوان می كنم و به شما می گویم چه طور باید پروسه سئو سایت خود را طوری پیش ببرید كه در نتیجه به موفقیت شما در سئو حاصل شود.

 

چرا در سئو سایت موفق نمی شوید؟

دلایل زیادی وجود دارد تا باعث این می شود كه در سئو سایت خود موفق نشوید و هرچه قدر كه تلاش می كنید نتیجه مطلوبی را مشاهده نمی كنید. خیلی از دوستان كلی وقت و انرژی برای كارشان می گذارند و در آخر هم به نتیجه قابل قبولی نمی رسند. تنها دلیل آن رعایت نكردن اصول سئو و نكات مهم است.

سایت خیلی از مشتریانم را دیده ام كه به نكات خیلی مهم و كلیدی در سئو توجه چندانی نكرده اند. بسیاری از آن ها تنها كاری كه انجام داده اند ساخت بك لینك برای ساخت خود بوده است. البته بك لینك خیلی مهم است ولی در سئو همه چیز به بك لینك ختم نمی شود.

در ادامه در مورد نكات مهمی در سئو صحبت می كنم كه رعایت نكردن آن ها باعث می شود كه نتیجه كار شما در سئوی سایتتان چندان مورد قبول شما واقع نشود. پس با من همراه باشید تا این نكات مهم را با شما در میان بگذارم.

 

انتخاب نادرست كلمات كلیدی

كلمات كلیدی در سئو بسیار مهم هستند. به جرات می توانم بگویم اگر به درستی و هوشمندانه كلمات كلیدی مربوط به حوزه كاری خود را انتخاب كنید در سئو موفق می شوید. با انتخاب كلمات كلیدی مناسب، سئو سایت شما نیز آسان تر انجام می شود.

خیلی مهم است كه مقالات سایت خود را با تمركز روی كلمات كلیدی مهم و پر بیننده حوزه كاری خود تولید كنید. اشكال بسیاری از دوستان این است كه مقالاتی كاملا بی هدف در مورد حوزه كاری خود می نویسند و در بلاگ سایت خود منتشر می كنند. بدون اینكه روی كلمه كلیدی خاصی تمركز كنند و مقاله خود را روی آن سئو كنند مقاله مورد نظر را “فقط” می نویسند.

برای پیدا كردن كلمات كلیدی پر طرفدار در حوزه كاری خود بهتر است از ابزار Google Keyword Planner استفاده كنید. همچنین برای اینكه مقالات خود را طبق كلمات كلیدی پر طرفدار حوزه كاری خود تولید كنید بهتر است از ابزار Google Trends استفاده كنید. با این ابزار می توانید كلمات كلیدی كه فكر می كنید جست و جوی آن ها توسط كاربران خیلی بالاست را شناسایی كنید.

البته بارها به این مورد هم اشاره كرده ام كه یكی از بهترین ابزارها در این زمینه استفاده از خود سایت گوگل است. سایت گوگل ابزار خوبی برای شناسایی كلمات و عبارات كلیدی پر طرفدار است.

 

تمركز روی كلمات كلیدی خیلی سخت

یكی دیگر از اشتباهاتی كه خیلی از دوستان مرتكب آن می شوند تمركز روی كلمات كلیدی سخت است. مثلا اگر شما در حوزه آموزش سئو فعالیت می كنید دلیلی ندارد از همان روز اول روی كلماتی مثل “آموزش سئو” یا “سئو سایت” سایت خود را سئو كنید. البته هدف اصلی همین است ولی برای شروع نباید چنین كاری را كنید.

مطمئن باشید رقبای شما به سادگی در كلمات كلیدی سخت صفحه اول گوگل نیستند. سالیان سال زحمت كشیده اند كه سایت خود را در آن جایگاه نگه داشته اند. پس فكر اینكه می توانید به سرعت سایت خود را در كلمات كلیدی سخت حوزه كاریتان بالا بیاورید را از ذهنتان بیرون كنید.

در ابتدا باید روی كلمات كلیدی آسان تر تمركز كنید. كلماتی كه رقابت در آن ها كمتر است ولی ممكن است طرفدار زیادی هم داشته باشند. همانطور كه گفتم كلمات كلیدی خود را هوشمندانه انتخاب كنید. مثلا “آموزش رایگان سئوی وردپرس” خیلی آسان تر از كلید واژه “آموزش سئو” است.

پس همانطور كه متوجه شدید بهترین مزیتی كه كلمات كلیدی كم رقابت دارند این است كه سئوی آن ها آسان تر انجام می شود. سعی كنید برای شروع روی كلمات كلیدی بلند تمركز كنید و سپس بعد از مدتی سایت شما آمادگی این را دارد كه روی كلمات كلیدی سخت هم بالا بیاید.

 

تمركز روی صفحات بی اهمیت

اشتباه بسیاری از دوستان این است كه روی صفحات بی اهمیت تمركز می كنند. در صورتی كه صفحه ای كه سئو می كنید باید برای كاربر اهمیت داشته باشد. باید دارای محتوای عالی باشد. باید ارزشی را برای كاربر به همراه داشته باشد. باید بتواند بازدیدكننده را تبدیل به كاربر كند.

خیلی از سایت ها را دیده ام كه فقط صفحه اصلی آن ها در نتایج جست و جو موجود است و خبری از لندینگ پیج ها و مقالات آن ها نیست! زمانی كه وقت خود را روی سئوی سایت خود می گذارید باید صفحاتی از سایت خود را بالا بیاورید كه از طریق آن ها بتوانید كاربران سایتتان را بیشتر كنید. نه فقط بازدیدكننده به سایت خود بیاورید و بعدش هم اتفاقی نیافتد.

در واقع ما سئو می كنیم تا كاربران سایت ما بیشتر شوند و در نهایت كاربرانی كه جذب كرده ایم را به مشتری تبدیل كنیم. پس باید روی صفحاتی تمركز كنیم كه توانایی انجام این كار  را برای ما داشته باشند. به عنوان مثال باید روی لندینگ پیج های خود سئو كنیم. باید روی مقالاتی كه برای بازاریابی محتوا تولید كرده ایم و با هدف اینكه محصول اصلی خود را به فروش برسانیم سئو كنیم.

اشتباه بسیاری از دوستان همین است. یعنی فقط می خواهند صفحه اصلی سایت خود را بالا بیاورند و فكر می كنند با این كار می توانند برتری خود را نسبت به رقبای خود نشان دهند. قافل از اینكه فقط با تمركز روی صفحه اصلی سایت به هیچ وجه نمی توانند ترافیك سایت خود را بیشتر كنند و در نهایت اتفاق خاصی نمی افتد.

 

تولید محتوای ضعیف

یكی از دلایلی كه افراد در سئوی سایت شكست می خورند عدم ارائه محتوای با كیفیت است. بسیاری از دوستان در تولید محتوای با كیفیت و غیر كپی ضعیف عمل می كنند. تولید محتوا كار سختی است ولی نه خیلی سخت! برای تولید محتوا نیازی نیست محتوایی از خود خلق كنید. بارها پیش آمده با جمع آوری اطلاعات از دیگر سایت ها محتوا تولید كرده ام. آن هم محتوایی كه در گوگل رتبه خوب گرفته است. البته منظورم این نیست كه باید از دیگر سایت ها كپی كنید!

سعی كنید روی محتوای سایت خود وقت بگذارید. كاری مهمتر از تولید محتوا ندارید. محتوایی تولید كنید كه هدفی پشت آن باشد. استراتژی تولید محتوا داشته باشید و محتوایی را به هدف گرفتن رتبه خوب در گوگل تولید كنید. فراموش نكنید تا زمانی كه محتوای خوب به كاربر ارائه ندهید سئو سایت و بالا آمدن در نتایج جست و جو بی فایده است.

 

خرید بك لینك

با خرید بك لینك هرگز موافق نبودم و نیستم ولی نه هر بك لینكی! بارها به این موضوع اشاره كرده ام كه بك لینك هایی ارزش پول دادن را دارند كه از سایت هایی با اعتبار بالا دریافت شوند و حتما هم محتوایی باشند. لینك خریدن از سرویس های وبلاگ دهی كاری اشتباه است كه در بسیاری مواقع به سایت مورد نظر لطمه های زیادی را وارد می كند.

لینكی برای شما ارزش دارد كه داخل محتوا باشد نه در سایت بار سایتی!

معمولا در خرید بك لینك، لینك هایی موقت به سایت مورد نظر داده می شود. سپس بعد از مدتی با تمدید نكردن همه آن ها پاك می شوند. و این یك فاجعه بسیار بزرگ است.

بك لینك هایی كه بعد از مدتی پاك شوند بسیار به سایت لطمه می زند و باعث افت شدید رتبه سایت می شود. اگر تعداد بك لینك های پاك شده خیلی زیاد باشد، مطمئنا سایت مورد نظر پنالتی می شود.