smsbaz smsbazi شنبه 17 تیر 1396 05:41 ب.ظ نظرات ()

ایمیل ماركتینگ یكی از بهترین تكنیكها برای بازاریابی اینترنتی به شمار می رود اما فعالیتهای غیر حرفه ای و منفعت طلبانه عده ای اسپمر در این صنعت، باعث خراب شدن وجهه ی ایمیل ماركتینگ شده است.

یك سری نكات درباره ایمیل ماركتینگ آماده كرده ام كه می تواند كمك شایانی در موفقیت استراتژی ایمیل ماركتینگ شما بكند:

 

۱. اسپم نفرستید: منظور از اسپم این نیست كه ایمیل شما وارد پوشه اسپم كاربر شود كه حتی یك ایمیل ساده هم می تواند اسپم شود. منظور من از اسپم، ارسال ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته است كه باعث خراب شدن نام تجاری شما، آدرس ایمیل شما، كل محصولات شما و هویت تجاری خود شما خواهد شد. كسی ایمیل خود را نساخته است تا مركز ورود پیام های تبلیغاتی باشد! با فرستادم ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته پیاپی (اسپم) باعث وارد آمدن ضربه بزرگ به بیزینس خود میشوید.

 

۲. برای انجام ایمیل ماركتینگ، به این نكته توجه داشته باشید كه وقتی سود اصلی حاصل می شود كه ایمیل شما توسط دریافت كننده فوروارد شود. هرگز با ارسال ایمیلهای تبلیغاتی صرف انتظار موفقیتهای رویایی نداشته باشید.

به سه نوع ایمیل توجه كنید: ۱. تبلیغاتی صرف. ۲. تبلیغاتی اطلاعاتی. ۳. تبلیغاتی تفریحی و سرگرم كننده.

بسته به نوع محصول مورد نظرتان، یكی از ساختارهای ۲ یا ۳ بالا را در نظر بگیرید و به ایمیلهای صرفاً تبلیغاتی دل خوش نكنید.

 

۳. سعی كنید با استفاده از تمپلیتهای html مناسب موضوع ایمیل، ارسال داشته باشید تا تأثیر گذاری ایمیل را بالاتر ببرید.

 

۴. subject ایمیل چیزی است كه برای تمام دریافت كنندگان به نمایش در خواهد آمد. در تعیین subject دقت زیادی داشته باشید چرا كه تنها موقعیت شما برای تحریك كاربر به باز كردن ایمیل ارسالی شماست.

 

۵. سعی كنید در ایمیل ارسالی، از داستان سرایی بهره بگیرید. داستانهایی درباره سایر افرادی كه از محصول/سرویس شما استفاده كرده اند.

 

۶. حتماً نسبت به ساختن لیست ایمیل خودتان اقدام كنید: روشهای متعددی برای ترغیب افراد به عضویت در لیست ایمیل شما وجود دارد. با استفاده از این روشها حتماً و حتماً لیست ایمیل مخصوص خود را بسازید كه در آن افرادی دارید كه به دنبال علاقه مندی به یك موضوع خاص، ایمیل خود را در اختیار شما گذاشته اند.

تحت هیچ شرایطی این ایمیلها را برای مقاصدی غیر از موضوع مورد علاقه كاربر به كار نگیرید.

 

۷. در ایمیلهای ارسالی، ردی از خود به جای بگذارید و صرفاً به ارسال ایمیل بسنده نكنید. منظور من استفاده از فرم های تماس، درج شماره تماس و آدرس سایت و كلاً هر موردی است كه كاربر را به شما وصل میكند. دكمه خرید به تنهایی ارزشی ندارد!
آموزش ایمیل ماركتینگ

۸. ایمیل ماركتینگ روشی ارزان برای معرفی محصولات/سرویسهای خود به دیگران است. اما این به معنی مفت بودن نیست! لیست های ایمیل درست و حسابی و معتبر، بازده بالایی دارند و البته هزینه ی بالا هم نیاز خواهند داشت!

 

۹. اگر قصد دارید از لیست ایمیل كس دیگری بهره بگیرید تا ایمیل ماركتینگ انجام دهید نكات زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • این لیست چگونه جمع آوری شده است؟ از لیستهای ایمیل جمع آوری شده از سطح سایتهای مختلف با انواع و اقسام روشها دوری كنید. كدام یك از این كاربران، برای دریافت ایمیل تبلیغاتی یا كلاض ایمیلهای ما، در آن سایت فعالیت كرده اند؟
  • اعضاء این لیست، از چه دسته ای هستند؟ مطمئناً اعضای خبرنامه ی یك سایت علمی، پراسپكتهای مناسبی برای معرفی لیزر انگشتری و یا كپسول عشق نیستند. ولی میتوان محصولات آموزشی مرتبط با موضوغ سایت را خوب به آنها فروخت.
  • گروه سنی اعضا را بررسی كنید. این مورد كمی پیچیده است. دلیل ذكر چنین نكته ای هم این است كه مثلاً كاربران ۱۱ تا ۱۵ ساله، برای خرید ك.ا.ن.د.و.م یا ارائه خدمات مهاجرتی گزینه های مناسبی نیستند!
  • جنسیت اعضا: مشخصاً وقتی این را بدانیم، دیگر سعی به فروش لباس های شب و لباس های مجلسی زنانه به آقایان نخواهیم كرد! (البته نه اینكه اینها نخرند، اینها بهترین نیستند.
  • منطقه جغرافیایی: اگر محصولی گرانبها دارید، ارسال آن از طریق پست هزینه زیادی خواهد داشت با این حساب خرید آن برای افرادی كه در بندرعباس زندگی میكنند زیاد منطقی نیست (با این حساب كه شما مشهد زندگی كنید.)
  • سطح تحصیلات: با دانستن سطح تحصیلات افراد، میتوان نوع نوشتن متن را انتخاب كرد. مسلماً روش صحبت كردن با فردی كه كارشناسی ارشد دارد نمیتواند با كسی كه دیپلمش را خریده است!، یكسان باشد.

 

۱۰. و اگر لیست ایمیل خودتان را میسازید، سعی كنید تمام موارد شماره ۹ را درباره آن ها بررسی كنید.

 

۱۱. ایمیل ماركتینگ به معنی بمباران تبلیغاتی لیست ایمیل خود نیست. حتی اگر لیست را از طریق وب سایتتان و با ترغیب افراد برای عضویت در خبرنامه آن جمع آوری كرده اید، باز هم نباید صرفاً تبلیغات داشته باشید. افراد برای دریافت مطالب مورد علاقه خود ایمیلشان را می دهند نه برای دریافت ایمیلهایی كه صرفاً تبلیغات به همراه دارند.

 

۱۲. ایمیل ماركتینگ یك شوخی دیگر نیست. این روش یك روش تخصصی است كه نیاز به مطالعه زیاد داشته و اینكه هركسی كه با یك ربات توانسته لیست های ایمیل متعدد ایجاد كند را متخصص و قابل اعتماد بدانیم، اشتباه بزرگی است.

ارسال ایمیل تبلیغاتی با ۲۰ و ۳۰ هزار تومن به صدها هزار و حتی میلیونها نفر یك شوخی مضحك است: اگر این ایمیل ها حقیقی اند و این لیستها حرفه ای جمع آوری شده اند، چرا خود متخصص! مورد نظر، برای فروش یك سری محصولات اقدام نمیكند تا سود بیشتری داشته باشد؟

 

۱۳. هیچ وقت انتظار نداشته باشید تمام ایمیلهای ارسالی شما وارد اینباكس تمام اعضاء لیست شود. همیشه درصدی اسپم وجود دارد. حتی ارسال به اعضاء ۱۰۰۰نفری خبرنامه سایت من هم اسپم در پی داشت! افرادی كه خودشان عضو شده بودند و من فقط مقالات جدید سایت را برای آنها ایمیل میكردم با یك سری اطلاعات جدید!

 

بحث كامل درباره این موضوع در انجمن گفتگوی فروشگاههای اینترنتی ایران در جریان است. به ما بپیوندید.

امیدوارم با رعایت نكات فوق، جلوی فعالیتهای مضحك اسپمرها را گرفته نیز به رونق بیش از پیش بیزینس آنلاین خود كمك كنید… . البته فراموش نكنید كه ایمیل ماركتینگ تنها روش بازاریابی اینترنتی نیست.

 

منبع : http://84edu.net

ایمیل ماركتینگ یكی از بهترین تكنیكها برای بازاریابی اینترنتی به شمار می رود اما فعالیتهای غیر حرفه ای و منفعت طلبانه عده ای اسپمر در این صنعت، باعث خراب شدن وجهه ی ایمیل ماركتینگ شده است.

یك سری نكات درباره ایمیل ماركتینگ آماده كرده ام كه می تواند كمك شایانی در موفقیت استراتژی ایمیل ماركتینگ شما بكند:

 

۱. اسپم نفرستید: منظور از اسپم این نیست كه ایمیل شما وارد پوشه اسپم كاربر شود كه حتی یك ایمیل ساده هم می تواند اسپم شود. منظور من از اسپم، ارسال ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته است كه باعث خراب شدن نام تجاری شما، آدرس ایمیل شما، كل محصولات شما و هویت تجاری خود شما خواهد شد. كسی ایمیل خود را نساخته است تا مركز ورود پیام های تبلیغاتی باشد! با فرستادم ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته پیاپی (اسپم) باعث وارد آمدن ضربه بزرگ به بیزینس خود میشوید.

 

۲. برای انجام ایمیل ماركتینگ، به این نكته توجه داشته باشید كه وقتی سود اصلی حاصل می شود كه ایمیل شما توسط دریافت كننده فوروارد شود. هرگز با ارسال ایمیلهای تبلیغاتی صرف انتظار موفقیتهای رویایی نداشته باشید.

به سه نوع ایمیل توجه كنید: ۱. تبلیغاتی صرف. ۲. تبلیغاتی اطلاعاتی. ۳. تبلیغاتی تفریحی و سرگرم كننده.

بسته به نوع محصول مورد نظرتان، یكی از ساختارهای ۲ یا ۳ بالا را در نظر بگیرید و به ایمیلهای صرفاً تبلیغاتی دل خوش نكنید.

 

۳. سعی كنید با استفاده از تمپلیتهای html مناسب موضوع ایمیل، ارسال داشته باشید تا تأثیر گذاری ایمیل را بالاتر ببرید.

 

۴. subject ایمیل چیزی است كه برای تمام دریافت كنندگان به نمایش در خواهد آمد. در تعیین subject دقت زیادی داشته باشید چرا كه تنها موقعیت شما برای تحریك كاربر به باز كردن ایمیل ارسالی شماست.

 

۵. سعی كنید در ایمیل ارسالی، از داستان سرایی بهره بگیرید. داستانهایی درباره سایر افرادی كه از محصول/سرویس شما استفاده كرده اند.

 

۶. حتماً نسبت به ساختن لیست ایمیل خودتان اقدام كنید: روشهای متعددی برای ترغیب افراد به عضویت در لیست ایمیل شما وجود دارد. با استفاده از این روشها حتماً و حتماً لیست ایمیل مخصوص خود را بسازید كه در آن افرادی دارید كه به دنبال علاقه مندی به یك موضوع خاص، ایمیل خود را در اختیار شما گذاشته اند.

تحت هیچ شرایطی این ایمیلها را برای مقاصدی غیر از موضوع مورد علاقه كاربر به كار نگیرید.

 

۷. در ایمیلهای ارسالی، ردی از خود به جای بگذارید و صرفاً به ارسال ایمیل بسنده نكنید. منظور من استفاده از فرم های تماس، درج شماره تماس و آدرس سایت و كلاً هر موردی است كه كاربر را به شما وصل میكند. دكمه خرید به تنهایی ارزشی ندارد!
آموزش ایمیل ماركتینگ

۸. ایمیل ماركتینگ روشی ارزان برای معرفی محصولات/سرویسهای خود به دیگران است. اما این به معنی مفت بودن نیست! لیست های ایمیل درست و حسابی و معتبر، بازده بالایی دارند و البته هزینه ی بالا هم نیاز خواهند داشت!

 

۹. اگر قصد دارید از لیست ایمیل كس دیگری بهره بگیرید تا ایمیل ماركتینگ انجام دهید نكات زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • این لیست چگونه جمع آوری شده است؟ از لیستهای ایمیل جمع آوری شده از سطح سایتهای مختلف با انواع و اقسام روشها دوری كنید. كدام یك از این كاربران، برای دریافت ایمیل تبلیغاتی یا كلاض ایمیلهای ما، در آن سایت فعالیت كرده اند؟
  • اعضاء این لیست، از چه دسته ای هستند؟ مطمئناً اعضای خبرنامه ی یك سایت علمی، پراسپكتهای مناسبی برای معرفی لیزر انگشتری و یا كپسول عشق نیستند. ولی میتوان محصولات آموزشی مرتبط با موضوغ سایت را خوب به آنها فروخت.
  • گروه سنی اعضا را بررسی كنید. این مورد كمی پیچیده است. دلیل ذكر چنین نكته ای هم این است كه مثلاً كاربران ۱۱ تا ۱۵ ساله، برای خرید ك.ا.ن.د.و.م یا ارائه خدمات مهاجرتی گزینه های مناسبی نیستند!
  • جنسیت اعضا: مشخصاً وقتی این را بدانیم، دیگر سعی به فروش لباس های شب و لباس های مجلسی زنانه به آقایان نخواهیم كرد! (البته نه اینكه اینها نخرند، اینها بهترین نیستند.
  • منطقه جغرافیایی: اگر محصولی گرانبها دارید، ارسال آن از طریق پست هزینه زیادی خواهد داشت با این حساب خرید آن برای افرادی كه در بندرعباس زندگی میكنند زیاد منطقی نیست (با این حساب كه شما مشهد زندگی كنید.)
  • سطح تحصیلات: با دانستن سطح تحصیلات افراد، میتوان نوع نوشتن متن را انتخاب كرد. مسلماً روش صحبت كردن با فردی كه كارشناسی ارشد دارد نمیتواند با كسی كه دیپلمش را خریده است!، یكسان باشد.

 

۱۰. و اگر لیست ایمیل خودتان را میسازید، سعی كنید تمام موارد شماره ۹ را درباره آن ها بررسی كنید.

 

۱۱. ایمیل ماركتینگ به معنی بمباران تبلیغاتی لیست ایمیل خود نیست. حتی اگر لیست را از طریق وب سایتتان و با ترغیب افراد برای عضویت در خبرنامه آن جمع آوری كرده اید، باز هم نباید صرفاً تبلیغات داشته باشید. افراد برای دریافت مطالب مورد علاقه خود ایمیلشان را می دهند نه برای دریافت ایمیلهایی كه صرفاً تبلیغات به همراه دارند.

 

۱۲. ایمیل ماركتینگ یك شوخی دیگر نیست. این روش یك روش تخصصی است كه نیاز به مطالعه زیاد داشته و اینكه هركسی كه با یك ربات توانسته لیست های ایمیل متعدد ایجاد كند را متخصص و قابل اعتماد بدانیم، اشتباه بزرگی است.

ارسال ایمیل تبلیغاتی با ۲۰ و ۳۰ هزار تومن به صدها هزار و حتی میلیونها نفر یك شوخی مضحك است: اگر این ایمیل ها حقیقی اند و این لیستها حرفه ای جمع آوری شده اند، چرا خود متخصص! مورد نظر، برای فروش یك سری محصولات اقدام نمیكند تا سود بیشتری داشته باشد؟

 

۱۳. هیچ وقت انتظار نداشته باشید تمام ایمیلهای ارسالی شما وارد اینباكس تمام اعضاء لیست شود. همیشه درصدی اسپم وجود دارد. حتی ارسال به اعضاء ۱۰۰۰نفری خبرنامه سایت من هم اسپم در پی داشت! افرادی كه خودشان عضو شده بودند و من فقط مقالات جدید سایت را برای آنها ایمیل میكردم با یك سری اطلاعات جدید!

 

بحث كامل درباره این موضوع در انجمن گفتگوی فروشگاههای اینترنتی ایران در جریان است. به ما بپیوندید.

امیدوارم با رعایت نكات فوق، جلوی فعالیتهای مضحك اسپمرها را گرفته نیز به رونق بیش از پیش بیزینس آنلاین خود كمك كنید… . البته فراموش نكنید كه ایمیل ماركتینگ تنها روش بازاریابی اینترنتی نیست.

 

منبع : http://84edu.net