smsbaz smsbazi شنبه 13 آبان 1396 03:12 ب.ظ نظرات ()

یك روش چند مرحله‌ای وجود دارد كه با پیروی كردن از آن، می‌توانید مطمئن باشید یك كسب و كار اینترنتی كوچك را با موفقیت راه‌اندازی كرده‌اید. من هزاران نفر را دیده‌ام كه با پیروی از این روش كسب و كارهای موفقی راه‌‌انداخته و توسعه داده‌اند. پس با ما همراه باشید و برای راه‌اندازی یك كسب و كار اینترنتی به توصیه‌های زیر توجه كنید.

 

  1. یك نیاز در بازار پیدا كنید و به آن پاسخ بدهید.
  2. برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید كه فروش شما را افزایش بدهد.
  3. سایتی طراحی كنید كه به راحتی بتوان از آن استفاده كرد.
  4. از موتور‌های جستجو برای جذب ترافیك به سایت‌تان استفاده كنید.
  5. به عنوان یك فرد متخصص برای خود اعتبار جمع كنید.
  6. مشتریان و مشتركین خود را از طریق ایمیل پیگیری كنید.
  7. با استفاده از تكنیك‌های بیش‌فروشی (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزایش دهید.

همه‌ی افراد، از یك كارآفرین تازه‌كار گرفته تا افراد باتجربه و خبره در این كار، می‌توانند از این فرآیند برای شروع یك كسب و كار سود ببرند.

گام ۱: یك نیاز در بازار پیدا كنید و به آن پاسخ بدهید

یك نیاز در بازار پیدا كنید و به آن پاسخ بدهید - كسب و كار اینترنتی

بیشتر افرادی كه تازه كاری را شروع می‌كنند مرتكب این اشتباه می‌شوند كه ابتدا به دنبال تولید محصول می‌روند و بعد به فكر بازاریابی برای آن می‌افتند.

برای اینكه شانس خود را برای موفقیت افزایش دهید، كار را با بازاریابی آغاز كنید. رمز كار این است كه افرادی را پیدا كنید كه به دنبال راه حلی برای یك مشكل هستند، اما پاسخ‌های چندانی پیدا نكرده‌اند. اینترنت این شیوه‌‌ی جستجوی بازار را آسان كرده است:

  • به انجمن‌های آنلاین مراجعه كنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می‌پرسند و تلاش می‌كنند چه مشكلاتی را حل كنند.
  • در كلیدواژه‌ها جستجو كنید تا ببینید مردم چه كلیدواژه‌هایی را جستجو می‌كنند كه برای آنها سایت‌ها و رقابت زیادی وجود ندارد.
  • به سایت رقیبان بالقوه‌ی خود مراجعه كنید. از كاری كه آنها برای پاسخ‌گویی به نیازها انجام می‌دهند یادداشت‌برداری و آن را بررسی كنید. ممكن است از چیزی كه شما یاد گرفته‌اید استفاده كنند و محصول مورد نیاز بازار را تولید كرده باشند، در این صورت ممكن است انجام همان كاری كه آنها می‌كنند، بهتر از رقابت كردن باشد.
 

گام ۲: برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید كه فروش شما را افزایش بدهد

رعایت موارد زیر، به شما اطمینان می‌دهد كسانی كه از كسب و كار اینترنتی شما دیدن می‌كنند، از لحظه‌ی ورود تا زمان خرید، درگیر فرآیند فروش می‌شوند.

  1. با انتخاب تیتر‌های جذاب، مشتریان را به محصول‌تان بیشتر علاقه‌مند كنید.
  2. مشكلی كه محصول شما آن را حل می‌كند، توضیح دهید.
  3. این اطمینان را ایجاد كنید كه شما می‌توانید این مشكل را حل كنید.
  4. نظرات افرادی را كه پیش از این از محصول شما استفاده كرده‌اند، در سایت اضافه كنید.
  5. قدری درباره‌ی محصول و اینكه چگونه به كاربران سود می‌رساند صحبت كنید.
  6. پیشنهاد ویژه‌ای به مشتریان بدهید.
  7. كیفیت محصول خود را تضمین كنید.
  8. این احساس را ایجاد كنید كه استفاده از محصول شما ضروری است.
  9. از بازدیدكنندگان بخواهید كه محصول شما خریداری كنند.

از طریق این فرآیند باید روی این موضوع تمركز كنید كه محصول یا خدمات شما چگونه می‌تواند به شكلی منحصر به فرد مشكل مردم را حل كند یا كیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. مثل یك مشتری فكر كنید و بپرسید «این محصول یا سرویس چه فایده‌ای برای من دارد؟»

 

گام ۳: وب‌سایت خود را طراحی كنید

هنگامی كه بازار و محصول خود را مشخص و فرآیند فروش‌تان را نهایی كردید، آماده‌ی طراحی سایتی برای كسب و كار كوچك‌تان هستید. حتما به خاطر داشته باشید كه سایت را ساده طراحی كنید. شما كمتر از ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه كسی را جلب كنید، در غیر این صورت آنها خواهند رفت و دیگر هرگز از سایت شما بازدید نمی‌كنند.

چند نكته‌ی بسیار مهم كه حتما باید به یاد داشته باشید:

  • یكی دو فونت ساده بر روی پس‌زمینه‌ی سفید انتخاب كنید.
  • منوی سایت را ساده طراحی كنید.
  • از تصویر، صوت یا ویدئو فقط برای تقویت پیام‌تان استفاده كنید.
  • به افراد پیشنهاد عضویت بدهید. به این ترتیب می‌توانید آدرس ایمیل آنها را جمع كنید.
  • فرآیند خرید را ساده كنید، (بین انتخاب محصول و تائید پرداخت، حداكثر ۲ كلیك وجود داشته باشد)
  • وب‌سایت شما، مغازه‌ی آنلاین شماست، آن را به شكلی مشتری‌پسند طراحی كنید.
 

گام ۴: از موتور‌های جستجو برای جذب كردن خریداران به سایت‌تان استفاده كنید

از موتور‌های جستجو برای جذب كردن خریداران به سایت‌تان استفاده كنید - كسب و كار اینترنتی

 

تبلیغات با شیوه‌ی پرداخت به ازای كلیك آسان‌ترین راه برای جذب ترافیك به یك سایت جدید است. این كار در مقایسه با اینكه منتظر باشید كه تا به طور طبیعی سایت شما ترافیك جذب كند، دو مزیت دارد. نخست اینكه تبلیغات به شیوه‌ی «پرداخت به ازای كلیك»، شما را فورا در صفحه‌ی جستجو نشان می‌دهد و دوم اینكه تبلیغات به شیوه‌ی پرداخت به ازای كلیك این امكان را به شما می‌دهد كه كلیدواژه‌ها، تیتر‌ها، قیمت‌ها و رویكردهای فروش مختلفی را امتحان كنید. این شیوه نه تنها به شما كمك می‌كند كه خیلی سریع ترافیك جذب كنید، بلكه شما می‌توانید شیوه‌های مختلف را بیازمایید و بهترین كلیدواژه‌ها را برای تبدیل بازدیدكننده به خریدار امتحان كنید. به این ترتیب شما می‌توانید كلیدواژه‌ها را در سایت پخش كنید، چرا كه این كار به بهبود جایگاه شما در جستجوی طبیعی كمك می‌كند.

 

گام ۵: به عنوان یك فرد متخصص برای خود اعتبار جمع كنید

مردم از اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می‌كنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار سایت‌های دیگر قرار دهید و ببینید كه چگونه ترافیك بیشتری جذب می‌كنید و در موتورهای جستجو جایگاه بهتری پیدا می‌كنید. رمز موفقیت این است كه همیشه لینك اطلاعات خوب را در سایت‌تان داشته باشید.

  • محتوای تخصصی مجانی در اختیار دیگران قرار دهید. مقاله، ویدئو یا هر محتوای دیگری را كه برای دیگران مفید باشد، تولید كنید. این محتوا را در سایت‌های حاوی مقالات آنلاین و شبكه‌های اجتماعی قرار دهید.
  • بر روی محتواهای باارزش سایت‌تان، لینك ارسال برای دوستان را قرار دهید.
  • به یك فرد متخصص و فعال در انجمن‌های صنعتی و سایت‌های اجتماعی كه جامعه‌ی هدف شما هستند، تبدیل شوید.

به این ترتیب شما خوانندگان جدیدی پیدا می‌كنید و حتی از آن بهتر، هر سایتی كه محتوای شما را پخش كند به لینك‌های شما ارجاع داده خواهد شد. موتور‌های جستجو ارتباط برقرار كردن میان سایت‌های مرتبط را دوست دارند و جایگاه شما را در رتبه‌بندی جست‌وجو بهبود می‌بخشند.

 

گام ۶: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدید‌كننده‌ها به مشتری استفاده كنید

استفاده از قدرت بازاریابی به وسیله‌ی ایمیل برای تبدیل بازدید‌كننده‌ها به مشتری - كسب و كار اینترنتی

هنگامی كه فهرست ایمیل‌ها را تهیه كردید، شما یكی از باارزش‌ترین دارایی‌های كسب و كار اینترنتی تان را ایجاد كرده‌اید. مشتریان و مشتركین شما این اجازه را به شما داده‌اند كه برای آنها ایمیل بفرستید. این یعنی شما:

  • به آنها چیزی داده‌اید كه به دنبال آن بوده‌اند.
  • یك رابطه‌ی پایدار با آنها شكل داده‌اید.
  • نتیجه‌ی این روش بازاریابی ۱۰۰ درصد قابل اندازه‌گیری است.
  • بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و مؤثر از بازاریابی چاپی، تلویزیونی و رادیویی است، چرا كه بسیار هدفمند‌تر است.
  • هر كس كه به سایت شما سر می‌زند و وارد فهرست شما می‌شود، فرد بسیار مشتاقی است و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری چنین افرادی وجود ندارد.

گام ۷:‌ از طریق تكنیك‌های بیش‌فروشی (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزایش دهید

یكی از مهمترین استراتژی‌ها در بازاریابی اینترنتی، ایجاد و توسعه‌ی ارزش طول عمر مشتری است. دست كم ۳۶ درصد كسانی كه یكبار از شما خرید كرده‌اند در صورتی كه پیگیر آنها باشید، دوباره از شما خرید خواهند كرد. نهایی كردن اولین خرید قطعا دشوارترین و پرهزینه‌ترین بخش كار شما خواهد بود. در نتیجه از فروش بك‌اند و آپ‌سلینگ برای وادار كردن آنها به خرید دوباره استفاده كنید. این دو روش شامل تكنیك‌های زیر می‌شوند:

  • محصولاتی را به آنها پیشنهاد دهید كه خرید اصلی آنها را كامل می‌كند.
  • برای آنها كوپن‌های وفاداری الكترونیك بفرستید تا بتوانند در خرید بعدی از آنها استفاده كنند.
  • بعد از خریدشان در صفحه‌ی سپاسگزاری، محصولات مرتبط با خریدشان را قرار دهید.
  • به مشتریان‌تان به خاطر وفاداری‌شان پاداش بدهید و ببینید كه چگونه آنها وفادار‌تر می‌شوند.

اینترنت بسیار سریع تغییر می‌كند به طوری كه ۱ سال در فضای آنلاین معادل با چیزی حدود ۵ سال در دنیای واقعی است. اما اصول مربوط به چگونگی راه‌ اندازی و توسعه‌ی یك كسب و كار اینترنتی موفق اصلا تغییر نكرده ‌است. اگر درست در ابتدای راه شروع یك كسب و كار اینترنتی هستید، حتما از این مراحل پیروی كنید. اگر مدتی است كه كار را شروع كرده‌اید، یك بازبینی سریع انجام دهید و بررسی كنید كه آیا مرحله‌ای هست كه از قلم افتاده باشد یا اصلا به سراغ آن نرفته باشید. دقت داشته باشید كه نمی‌توانید از ابتدا مسیر را اشتباه بروید.

 

منبع : چطور

یك روش چند مرحله‌ای وجود دارد كه با پیروی كردن از آن، می‌توانید مطمئن باشید یك كسب و كار اینترنتی كوچك را با موفقیت راه‌اندازی كرده‌اید. من هزاران نفر را دیده‌ام كه با پیروی از این روش كسب و كارهای موفقی راه‌‌انداخته و توسعه داده‌اند. پس با ما همراه باشید و برای راه‌اندازی یك كسب و كار اینترنتی به توصیه‌های زیر توجه كنید.

 

  1. یك نیاز در بازار پیدا كنید و به آن پاسخ بدهید.
  2. برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید كه فروش شما را افزایش بدهد.
  3. سایتی طراحی كنید كه به راحتی بتوان از آن استفاده كرد.
  4. از موتور‌های جستجو برای جذب ترافیك به سایت‌تان استفاده كنید.
  5. به عنوان یك فرد متخصص برای خود اعتبار جمع كنید.
  6. مشتریان و مشتركین خود را از طریق ایمیل پیگیری كنید.
  7. با استفاده از تكنیك‌های بیش‌فروشی (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزایش دهید.

همه‌ی افراد، از یك كارآفرین تازه‌كار گرفته تا افراد باتجربه و خبره در این كار، می‌توانند از این فرآیند برای شروع یك كسب و كار سود ببرند.

گام ۱: یك نیاز در بازار پیدا كنید و به آن پاسخ بدهید

یك نیاز در بازار پیدا كنید و به آن پاسخ بدهید - كسب و كار اینترنتی

بیشتر افرادی كه تازه كاری را شروع می‌كنند مرتكب این اشتباه می‌شوند كه ابتدا به دنبال تولید محصول می‌روند و بعد به فكر بازاریابی برای آن می‌افتند.

برای اینكه شانس خود را برای موفقیت افزایش دهید، كار را با بازاریابی آغاز كنید. رمز كار این است كه افرادی را پیدا كنید كه به دنبال راه حلی برای یك مشكل هستند، اما پاسخ‌های چندانی پیدا نكرده‌اند. اینترنت این شیوه‌‌ی جستجوی بازار را آسان كرده است:

  • به انجمن‌های آنلاین مراجعه كنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می‌پرسند و تلاش می‌كنند چه مشكلاتی را حل كنند.
  • در كلیدواژه‌ها جستجو كنید تا ببینید مردم چه كلیدواژه‌هایی را جستجو می‌كنند كه برای آنها سایت‌ها و رقابت زیادی وجود ندارد.
  • به سایت رقیبان بالقوه‌ی خود مراجعه كنید. از كاری كه آنها برای پاسخ‌گویی به نیازها انجام می‌دهند یادداشت‌برداری و آن را بررسی كنید. ممكن است از چیزی كه شما یاد گرفته‌اید استفاده كنند و محصول مورد نیاز بازار را تولید كرده باشند، در این صورت ممكن است انجام همان كاری كه آنها می‌كنند، بهتر از رقابت كردن باشد.
 

گام ۲: برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید كه فروش شما را افزایش بدهد

رعایت موارد زیر، به شما اطمینان می‌دهد كسانی كه از كسب و كار اینترنتی شما دیدن می‌كنند، از لحظه‌ی ورود تا زمان خرید، درگیر فرآیند فروش می‌شوند.

  1. با انتخاب تیتر‌های جذاب، مشتریان را به محصول‌تان بیشتر علاقه‌مند كنید.
  2. مشكلی كه محصول شما آن را حل می‌كند، توضیح دهید.
  3. این اطمینان را ایجاد كنید كه شما می‌توانید این مشكل را حل كنید.
  4. نظرات افرادی را كه پیش از این از محصول شما استفاده كرده‌اند، در سایت اضافه كنید.
  5. قدری درباره‌ی محصول و اینكه چگونه به كاربران سود می‌رساند صحبت كنید.
  6. پیشنهاد ویژه‌ای به مشتریان بدهید.
  7. كیفیت محصول خود را تضمین كنید.
  8. این احساس را ایجاد كنید كه استفاده از محصول شما ضروری است.
  9. از بازدیدكنندگان بخواهید كه محصول شما خریداری كنند.

از طریق این فرآیند باید روی این موضوع تمركز كنید كه محصول یا خدمات شما چگونه می‌تواند به شكلی منحصر به فرد مشكل مردم را حل كند یا كیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. مثل یك مشتری فكر كنید و بپرسید «این محصول یا سرویس چه فایده‌ای برای من دارد؟»

 

گام ۳: وب‌سایت خود را طراحی كنید

هنگامی كه بازار و محصول خود را مشخص و فرآیند فروش‌تان را نهایی كردید، آماده‌ی طراحی سایتی برای كسب و كار كوچك‌تان هستید. حتما به خاطر داشته باشید كه سایت را ساده طراحی كنید. شما كمتر از ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه كسی را جلب كنید، در غیر این صورت آنها خواهند رفت و دیگر هرگز از سایت شما بازدید نمی‌كنند.

چند نكته‌ی بسیار مهم كه حتما باید به یاد داشته باشید:

  • یكی دو فونت ساده بر روی پس‌زمینه‌ی سفید انتخاب كنید.
  • منوی سایت را ساده طراحی كنید.
  • از تصویر، صوت یا ویدئو فقط برای تقویت پیام‌تان استفاده كنید.
  • به افراد پیشنهاد عضویت بدهید. به این ترتیب می‌توانید آدرس ایمیل آنها را جمع كنید.
  • فرآیند خرید را ساده كنید، (بین انتخاب محصول و تائید پرداخت، حداكثر ۲ كلیك وجود داشته باشد)
  • وب‌سایت شما، مغازه‌ی آنلاین شماست، آن را به شكلی مشتری‌پسند طراحی كنید.
 

گام ۴: از موتور‌های جستجو برای جذب كردن خریداران به سایت‌تان استفاده كنید

از موتور‌های جستجو برای جذب كردن خریداران به سایت‌تان استفاده كنید - كسب و كار اینترنتی

 

تبلیغات با شیوه‌ی پرداخت به ازای كلیك آسان‌ترین راه برای جذب ترافیك به یك سایت جدید است. این كار در مقایسه با اینكه منتظر باشید كه تا به طور طبیعی سایت شما ترافیك جذب كند، دو مزیت دارد. نخست اینكه تبلیغات به شیوه‌ی «پرداخت به ازای كلیك»، شما را فورا در صفحه‌ی جستجو نشان می‌دهد و دوم اینكه تبلیغات به شیوه‌ی پرداخت به ازای كلیك این امكان را به شما می‌دهد كه كلیدواژه‌ها، تیتر‌ها، قیمت‌ها و رویكردهای فروش مختلفی را امتحان كنید. این شیوه نه تنها به شما كمك می‌كند كه خیلی سریع ترافیك جذب كنید، بلكه شما می‌توانید شیوه‌های مختلف را بیازمایید و بهترین كلیدواژه‌ها را برای تبدیل بازدیدكننده به خریدار امتحان كنید. به این ترتیب شما می‌توانید كلیدواژه‌ها را در سایت پخش كنید، چرا كه این كار به بهبود جایگاه شما در جستجوی طبیعی كمك می‌كند.

 

گام ۵: به عنوان یك فرد متخصص برای خود اعتبار جمع كنید

مردم از اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می‌كنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار سایت‌های دیگر قرار دهید و ببینید كه چگونه ترافیك بیشتری جذب می‌كنید و در موتورهای جستجو جایگاه بهتری پیدا می‌كنید. رمز موفقیت این است كه همیشه لینك اطلاعات خوب را در سایت‌تان داشته باشید.

  • محتوای تخصصی مجانی در اختیار دیگران قرار دهید. مقاله، ویدئو یا هر محتوای دیگری را كه برای دیگران مفید باشد، تولید كنید. این محتوا را در سایت‌های حاوی مقالات آنلاین و شبكه‌های اجتماعی قرار دهید.
  • بر روی محتواهای باارزش سایت‌تان، لینك ارسال برای دوستان را قرار دهید.
  • به یك فرد متخصص و فعال در انجمن‌های صنعتی و سایت‌های اجتماعی كه جامعه‌ی هدف شما هستند، تبدیل شوید.

به این ترتیب شما خوانندگان جدیدی پیدا می‌كنید و حتی از آن بهتر، هر سایتی كه محتوای شما را پخش كند به لینك‌های شما ارجاع داده خواهد شد. موتور‌های جستجو ارتباط برقرار كردن میان سایت‌های مرتبط را دوست دارند و جایگاه شما را در رتبه‌بندی جست‌وجو بهبود می‌بخشند.

 

گام ۶: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدید‌كننده‌ها به مشتری استفاده كنید

استفاده از قدرت بازاریابی به وسیله‌ی ایمیل برای تبدیل بازدید‌كننده‌ها به مشتری - كسب و كار اینترنتی

هنگامی كه فهرست ایمیل‌ها را تهیه كردید، شما یكی از باارزش‌ترین دارایی‌های كسب و كار اینترنتی تان را ایجاد كرده‌اید. مشتریان و مشتركین شما این اجازه را به شما داده‌اند كه برای آنها ایمیل بفرستید. این یعنی شما:

  • به آنها چیزی داده‌اید كه به دنبال آن بوده‌اند.
  • یك رابطه‌ی پایدار با آنها شكل داده‌اید.
  • نتیجه‌ی این روش بازاریابی ۱۰۰ درصد قابل اندازه‌گیری است.
  • بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و مؤثر از بازاریابی چاپی، تلویزیونی و رادیویی است، چرا كه بسیار هدفمند‌تر است.
  • هر كس كه به سایت شما سر می‌زند و وارد فهرست شما می‌شود، فرد بسیار مشتاقی است و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری چنین افرادی وجود ندارد.

گام ۷:‌ از طریق تكنیك‌های بیش‌فروشی (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزایش دهید

یكی از مهمترین استراتژی‌ها در بازاریابی اینترنتی، ایجاد و توسعه‌ی ارزش طول عمر مشتری است. دست كم ۳۶ درصد كسانی كه یكبار از شما خرید كرده‌اند در صورتی كه پیگیر آنها باشید، دوباره از شما خرید خواهند كرد. نهایی كردن اولین خرید قطعا دشوارترین و پرهزینه‌ترین بخش كار شما خواهد بود. در نتیجه از فروش بك‌اند و آپ‌سلینگ برای وادار كردن آنها به خرید دوباره استفاده كنید. این دو روش شامل تكنیك‌های زیر می‌شوند:

  • محصولاتی را به آنها پیشنهاد دهید كه خرید اصلی آنها را كامل می‌كند.
  • برای آنها كوپن‌های وفاداری الكترونیك بفرستید تا بتوانند در خرید بعدی از آنها استفاده كنند.
  • بعد از خریدشان در صفحه‌ی سپاسگزاری، محصولات مرتبط با خریدشان را قرار دهید.
  • به مشتریان‌تان به خاطر وفاداری‌شان پاداش بدهید و ببینید كه چگونه آنها وفادار‌تر می‌شوند.

اینترنت بسیار سریع تغییر می‌كند به طوری كه ۱ سال در فضای آنلاین معادل با چیزی حدود ۵ سال در دنیای واقعی است. اما اصول مربوط به چگونگی راه‌ اندازی و توسعه‌ی یك كسب و كار اینترنتی موفق اصلا تغییر نكرده ‌است. اگر درست در ابتدای راه شروع یك كسب و كار اینترنتی هستید، حتما از این مراحل پیروی كنید. اگر مدتی است كه كار را شروع كرده‌اید، یك بازبینی سریع انجام دهید و بررسی كنید كه آیا مرحله‌ای هست كه از قلم افتاده باشد یا اصلا به سراغ آن نرفته باشید. دقت داشته باشید كه نمی‌توانید از ابتدا مسیر را اشتباه بروید.

 

منبع : چطور