smsbaz smsbazi جمعه 28 مهر 1396 12:12 ق.ظ نظرات ()

اگر به راه‌اندازی كسب‌و‌كار آنلاین علاقه‌مند هستید هیچ زمانی بهتر از الان مناسب این كار نبوده‌ است. در دنیای دیجیتال امروز هنوز هم فرصت‌هایی هستند كه اشباع نشده باشند.

 
 

عصر حاضر دوران شكوفایی استارتاپ‌ها است. رشد روز‌افزون رسانه‌های آنلاین محدودیت‌های ما را كاهش داده‌ است. در واقع ما در زمانی زندگی می‌كنیم كه فرصت‌ها و پتانسیل‌هایی برای رشد تجاری در مقیاسی كه تا به حال تجربه نشده، در اختیارمان قرار گرفته است. به لطف ظهور اینترنت و گوشی‌های هوشمند، حجم تجارت آنلاین رشد بسیار زیادی تجربه كرده است.

اگر ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد بسیار مهم است كه بدانید چه فرصت‌هایی تا به حال خالی مانده‌اند. در جامعه‌ای كه هر كسب‌وكاری به سمت خدمات آنلاین سوق ‌پیدا كرده‌، مسلما رقابت در هر زمینه‌ای بسیار سخت شده است؛ اما هم‌چنان فرصت‌های بسیاری كشف نشده‌اند. شاید با وجود شركت‌هایی مانند آمازون كه همه‌ی منافع تجارت آنلاین را درو می‌كند، بسیاری از افراد امید خود را از دست بدهند؛ اما فرصت رشد در هر زمینه‌ای بسیار گسترده است.

در گزارش اتحادیه‌ی خرده‌فروشی ملی آمریكا برآورد شده است كه تجارت خرده‌فروشی سهمی در حدود ۳.۷ درصد تا ۴.۲ درصد از نرخ رشد سالیانه داشته باشد. این اتحادیه تخمین زده است كه نرخ فروش‌های غیر فروشگاهی، ۳ تا ۴ برابر این مقدار باشد. فروش سنتی هنوز هم بازار قابل توجهی دارد؛ اما انتظار می‌رود نهایت رشدی در حدود ۲.۸ درصد داشته باشد. واضح است كه بیشترین وزنه‌ی این نرخ رشد، بازار گوشی‌های هوشمند است.

نرخ رشد تجارت

این اطلاعات پتانسیل بالقوه‌ی تجارت آنلاین را نشان می‌دهد. اگر چه اینترنت آن‌طور كه باید و شاید همه‌گیر نشده است؛ اما امكاناتی مانند تحویل فوری كالا‌ به وسیله‌ی پهپاد یا فناوری‌هایی مانند چاپ سه‌بعدی و واقعیت مجازی در نهایت باعث ركود بازار‌های سنتی و رشد و توسعه‌ی همه‌ی كسب‌و‌كار‌ها خواهد شد. 

اما سؤال این است كه چگونه با افزایش روز به روز هزینه‌ها بتوانیم در فضای مجازی گلیم خود را از آب بیرون بكشیم. در این مطلب راه‌اندازی استارتاپ را چه به عنوان شغل جانبی در نظر داشته باشید چه شغل اصلی، فرصت‌هایی به شما معرفی می‌كنیم كه هنوز اشباع نشده‌اند.

چگونه كسب‌و‌كار آنلاین را شروع كنیم

با تعدد بیش از حد مجوزها و محدودیت‌های قانونی و غیر‌ قانونی، راه‌اندازی تجارت آنلاین كمی دست‌وپا‌گیر شده است. اما تدبیر شما در این موانع است كه شما را كارآفرین می‌كند. قبل از شروع كار، با یك وكیل یا حساب‌دار مشورت كنید و وقتی كه مجاب شدید، با قدرت تمام خود را وقف كار كنید.

یكی از مزیت‌های اینترنت این است كه شما می‌توانید حتی با سرمایه‌ی اندك تجارت موفقی راه‌ بیندازید و از فضای آنلاین كسب درآمد از اینترنت كنید. هر چه با جزئیات و پیچیدگی‌های بازاریابی آنلاین آشنایی داشته یا در شبكه‌های اجتماعی مهارت داشته باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است؛ البته برای شروع لازم نیست در امور ذكرشده خبره باشید.

مانند هر شغلی در این دنیا شما همچنان به زمان یا سرمایه زیاد نیاز دارید. اگر هر ۲ را داشته باشید واضح است كه بازی را برده‌اید. بسیاری از مردم محدودیت بیشتری در منابع مالی نسبت به زمان دارند. با در نظر گرفتن این كه زمان محدودی در اختیار داریم، استفاده‌ی درست از زمان و مدیریت آن برای موفقیت بسیار حیاتی است.

چت بات

۱- راه‌اندازی چت‌بات

به لطف حضور تمام‌‌وقت ما در اپلیكیشن‌های ارتباطی مانند فیسبوك و تلگرام، رشد چت‌بات‌ها به‌وضوح قابل مشاهده است. ما به چت كردن با خانواده و دوستان در شبكه‌های اجتماعی بسیار عادت كرده‌ایم. به همین دلیل است كه چت‌بات‌های هوشمند مرزهای جدید‌ی برای تجارت تعریف كرده‌اند.

واضح است كه با ادغام شدن چت‌بات‌ها در سرویس‌های پشتیبانی مشتریان، علاوه بر اتوماسیون كارهای تكراری دست‌و‌پا‌ گیر، رضایت مشتریان نیز افزایش خواهد یافت. مزایای آن‌ها در سایر جنبه‌های تجارت نیز بر همگان روشن شده است. همه‌ی طیف‌های تجاری به‌صورت گسترده‌ای به استفاده از انواع چت‌بات‌ها علاقه نشان داده‌اند. پلتفرم‌هایی مانند مینی‌چت و چتی‌ پیپل و بسیاری دیگر با رفع دردسر‌های راه‌اندازی چت‌بات انحصاری برای استارتاپ‌ها، رشد قابل ملاحظه‌ای به دست آور‌د‌ه‌اند. 

تشبیه چت‌بات به معدن طلا چندان اغراق‌آمیز به نظر نمی‌رسد. بسیاری از مردم سعی می‌كنند از این سیستم در تجارت خودشان بهره‌ ببرند تا بسیاری از كارهای فزایند‌ه‌ی فروش و بازاریابی، به‌صورت خودكار انجام شود. اگر چه مانند تب طلای كالیفرنیا سود اصلی نصیب كسانی خواهد شد كه بیل و كلنگ می‌فروشند؛ اما چرا چت‌بات اختصاصی تجارت خودتان را راه‌اندازی نمی‌كنید. به یقین این كار زحمت و تلاش فراوانی نیاز دارد اما ارزشش را دارد.

محصولات پكی

۲- فروش پك محصولات

فروش محصولات پك‌شده ایده‌ی جدیدی نیست و از سال‌ها قبل وجود داشته است. اما رشد روز‌افزون اینترنت باعث شده است كه این ایده‌های قدیمی در فضای مجازی مجالی برای عرض اندام داشته باشند. پك محصولات، لوازم و ابزارهای مورد نیاز همگان است كه با قیمتی كمتر از خرید تك‌تك آن‌ها در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. كلاپ دالر شیو یكی از شركت‌هایی است كه در این زمینه فعالیت دارد.

 این شركت در سال ۲۰۱۱ توسط میشاییل دوبین بنیان‌گذاری و بعد‌ها به قیمت میلیاردها دلار فروخته شد. ابتكار عمل آن استفاده از ویدیو‌های بازاریابی ویروسی بود. اگر از جنبه‌های بازاریابی به آن نگاه كنیم به هوشمندی كار دوبین پی خواهیم برد. مانند سایر فروشندگان، محصولات پكی این شركت نیز آیتم‌های پایه‌ای برای سفارش داشت. وقتی شما سفارش خود را انجام می‌دادید، با تبلیغاتی به سمت خرید جنس های گران‌تر با تخفیف‌های ویژه هدایت می‌شدید؛ در واقع سود بیشتر، شما را وسوسه‌ به خرید بیشتر می‌كرد. شناخت دوبین از بازار و توانایی‌های وی برای خلق تجارت آنلاین با پتانسیل رشد بالا، او را تبدیل به نمادی در این زمینه تبدیل كرد.

برای رشد در این زمینه احتیاجی نیست به مافیا وصل باشید. احتمالا با وب‌سایت‌های داخلی و خارجی كه اساسا برای كمك به اتصال خریداران و فروشندگان این محصولات ایجاد شده است، آشنایی دارید. می‌توانید از آن‌ها برای شروع كسب و كار خود استفاده كنید.

در این صنعت، شركت‌هایی مانند گریز، بلوآپرون، فب‌فیت فان و لتوت رشد بسیار سریعی داشته‌اند. مؤسسه‌ی بسته‌بندیشور تخمین زده بود كه در سال ۲۰۱۶ حدد ۲۱.۳ میلیون سایت فروش محصولات پكی وجود داشت. درحالی‌كه در سال ۲۰۱۳ این رقم ۷۰۰ هزار بود كه رشدی ۳۰۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. یكی از مؤسسان این سایت‌ها در سن ۴۰ سالگی، درآمد ماهیانه‌ی ۷۸ هزار دلاری دارد!

شبكه ی تبلیغات

۳- شبكه‌ی تبلیغاتی

در رقابت شدید بازاریابی امروزه اگر ندانید چگونه ترافیك كاربران را به نفع خودتان مدیریت و بهینه‌سازی كنید، لازم است این كار را به افراد واجد شرایط واگذار كنید. حقیقت این است كه تبلیغات پولی پیچیدگی‌های خاصی دارد. درك مسائلی مانند هدف‌گیری مشتریان، تعریف بازار هدف، تب و ركود بازار برای همگان امكان‌پذیر نیست. 

اگر شما با ترفند‌های تبلیغات آنلاین آشنایی كامل داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید شبكه‌ی تبلیغاتی خودتان را راه‌اندازی كنید. با در نظر گرفتن رشد تبلیغات آنلاین به‌واسطه‌ی قدم نهادن غول‌های تكنولوژی مانند فیسبوك و گوگل واینستاگرام و آن‌هایی كه بعدا خواهند آمد، ماهی‌گیری در این دریا‌ی گل‌آلود سود سرشاری نصیبتان خواهد كرد.

با نگاهی به آمار و گزارش‌های ایماركت، گردش مالی تبلیغات آنلاین از ۸۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ تا ۱۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، رشدی ۲ برابری خواهد داشت. در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار تبلیغات آنلاین از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت و این فاصله در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ میلیارد دلار شد.

 با این كه اینترنت هنوز در دوران پیش از بلوغ خود به سر می‌برد، ولی واقعیت محض رشد بیش از پیش تبلیغات آنلاین است. هر چه در این صنعت زودتر سرمایه‌گذاری كنید بهتر خواهید توانست پایه‌های تجارت آنلاین خود را محكم كنید. در این زمینه بسیار مطالعه كنید و همه‌ی فوت‌و‌فن‌های بازاریابی در پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیسبوك را یاد بگیرید. آموزش‌هایی پیدا كنید و از امكانات رایگان در دسترس برای حرفه‌ای‌تر شدن در این زمینه استفاده كنید.

سئو

۴- سئو

بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو موضوعی است كه در سال‌های اخیر بسیار به آن پرداخته شده است. درحالی‌كه آگهی‌های تجاری با نرخ سرسام‌آوری رشد می‌كنند، توانایی برای دیده شدن لیست جستجو‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل، نه‌تنها مزیتی رقابتی بلكه بسیار سودآور است.

وقتی موضوع كلید‌واژه‌ها‌ی جستجو مطرح می‌شود، واقعیت این است كه حدود ۴۰ درصد افراد به بالاترین نتیجه‌ی جستجو كلیك می‌كنند. نتایج نشان داده‌شده در صفحه‌ی اول، ۹۱ درصد بازدیدها را به خود اختصاص می‌دهند. ظاهر شدن در صفحه‌ی اول موتور‌های جستجو، مزیت مورد علاقه‌ی همه‌ی مشاوران بازاریابی است.

هرچه اینترنت رشد می‌كند و بزرگ‌تر می شود، سئو نه‌تنها رقابتی‌تر می‌شود بلكه فرصت‌های شغلی آن بسیار وسوسه‌كننده‌تر می‌شوند. اگر بدانید چه باید بكنید، به‌آسانی می‌توانید در این صنعت سرمایه‌گذاری كنید. البته قرار نیست فقط به مشتریان خدمات بدهید. تسلط در این زمینه برای كسب‌و‌كار خودتان نیز بسیار مفید خواهد بود.

كرایه ی مكان برای تعطیلات

 ۵- كرایه‌ی آنلاین محل اسكان

تجارت كرایه‌ی مكان بسیار پررونق است. با این‌كه اشاره به آن ممكن است ذهنتان را سمت شركت‌های میلیارد دلاری مانند ایر بی‌ان‌بی و هوم‌وی ببرد، اما كسب‌و‌كار‌های كوچكی مانند اینوایتد‌هوم یا لكسوری ریترت و سایر موارد توانسته‌اند در این بازار جای پایی برای خود باز كنند. در سیستم كرایه‌ی منزل بنگاه‌ها حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد مبلغ را برحسب نرخ و شرایط كرایه به‌عنوان كارمزد می‌گیرند.

راه‌اندازی و توسعه‌ی سیستم اجاره‌ی مكان احتیاج به دانش‌های نرم‌افزاری كلیدی برای كمك به سازماندهی امور با افزایش رزرو‌ دارد. اما اگر به‌دقت نگاه كنید، خواهید دید این كار یكی از بهترین كسب‌وكار‌های آنلاینی است كه می‌توانید راه‌اندازی كنید. البته به‌صورت سنتی نیز می‌توانید به این كار بپردازید، ولی هر چه از زیرساخت‌های مجازی بیشتر بهره ببرید، دست بالاتر خواهید داشت.

اگر به صنعت توریست علاقه‌مند هستید و در شهری گردش‌پذیر زندگی می‌كنید، فعالیت در این حرفه به‌سرعت شما را پولدار خواهد كرد. شركت‌هایی مانند لاجیكس، لاجیفای و ۳۶۵ ویلاس راهكار‌هایی برای ساخت و مدیریت سیستم كرایه‌ مكان اختصاصی ارائه می‌دهند.

وبینار

۶- سمینار آنلاین

اگر اید‌ه‌ی قابل عرضه‌ای دارید، بهتر است به راه‌اندازی سمینار آنلاین یا وبینار بیندیشید. وبینار یكی از بهترین راه‌ حل‌ها برای فروش محصولات است. حتی لازم نیست جنس خودتان را داشته باشید. جیسون فلادلین، بنیان‌گذار شركت راپید كورو، از طریق وبینار فروش ۱۰۰ میلیون دلاری به دست آورده است كه تأثیر این سیستم در بازاریابی و فروش را نشان می‌دهد.

وبینار‌ها مشتریان درگیرشده‌ای را برای شما پیدا می‌كنند كه كاملا مشتاق هستند تا هر آن‌چه به آن‌ها پیشنهاد بدهید، خریداری كنند. بهترین روش برای راه‌اندازی تجارت وبینار این است كه محصولی پیدا كنید كه از آن شناخت داشته باشید و بتوانید از آن  تعریف و تمجید كنید؛ سپس یك سمینار معرفی محصول عالی بسازید. این سیستم بازاریابی توسط فلادلین متولد شد و گسترش آن به بازار‌های جهانی به‌وسیله‌ی راسل برونسون بود. برونسون حتی نرم‌افزاری به نام فانل اسكریپت تولید كرده است كه به‌صورت مختصر و مفید همه‌ی ابزار‌های ساخت وبینار موفق را دارد.

در هر مسیری كه هستید؛ چه صاحب یك شركت تجاری باشید چه فقط یك محصول را تبلیغ كنید، از بهترین پلتفرم‌های این حوزه مانند گوتوو، وبینار یا وبینارجم غافل نشوید.

مشاور تجاری

 ۷- مشاوره‌ی بازرگانی

مشاوره‌ی بازرگانی یكی از سودآورترین مشاغلی است كه می‌تواند به شما دسترسی به تجارتی بزرگ‌تر و شبكه‌ای از تاجرانی كه دنبال توسعه‌ی تجارتشان هستند بدهد. اگر شما در تجارتی مهارت یا از بازاری درك عمیق دارید، مشاور‌ه‌ی تجاری سود زیادی به همراه دارد.

درحالی‌كه عده‌ی زیادی پشت سر هم شكست می‌خورند، افرادی مانند فرانك كرن یا آنتونی رابینز به دنیای تجارت تسلط كاملی پیدا كرده‌اند. بهترین روش برای به دست گرفتن این صنعت، ارائه‌ی راهكارهای ارزش‌آفرین است كه به دنبال آن شركت‌ها برای جذب شما سرودست خواهند شكست. الیور تالامایان، یكی دیگر از رهبران موفق تجاری، این روش را به‌عنوان استراتژی اصلی برای جذب مشتریان و بازار بیشتر به كار برد. شما باید ابتدا وضعیت شركت را تحلیل كنید و بدانید در كجای دنیای تجارت قرار دارد؛ سپس مقصد را درك كنید و برای هدفی كه می‌خواهید به آن برسید، راهكاری مناسب ارائه دهید.

درك و اجرای موفق استراتژی درست، رمز موفقیت است. شما باید به خودتان و كاری كه می خواهید انجام دهید ایمان داشته باشید، سپس باید بتوانید با واقعیت های جامعه تعامل پیدا كنید. اگر می‌خواهید مشاور بازرگانی معروفی شوید، ابتدا باید نتایج تحسین‌كننده‌ای به‌عنوان رزومه داشته باشید. خرسندی افراد از نتایج حاصله تبلیغ كار شما خواهد بود و به‌مرور می توانید قیمت مشاوره‌ی خودتان را بالا ببرید. برانسون قبل از راه‌اندازی بنگاه مشاوره‌ی خود، ابتدا به رشد شركت‌درو كانول كمك كرد و این شركت را از یك خرده‌پا به شركت میلیون دلاری تبدیل كرد. بعد از این موفقیت، او قادر بود مشتریان بزرگ‌تری به دست آورد.

 

منبع : زومیت

اگر به راه‌اندازی كسب‌و‌كار آنلاین علاقه‌مند هستید هیچ زمانی بهتر از الان مناسب این كار نبوده‌ است. در دنیای دیجیتال امروز هنوز هم فرصت‌هایی هستند كه اشباع نشده باشند.

 
 

عصر حاضر دوران شكوفایی استارتاپ‌ها است. رشد روز‌افزون رسانه‌های آنلاین محدودیت‌های ما را كاهش داده‌ است. در واقع ما در زمانی زندگی می‌كنیم كه فرصت‌ها و پتانسیل‌هایی برای رشد تجاری در مقیاسی كه تا به حال تجربه نشده، در اختیارمان قرار گرفته است. به لطف ظهور اینترنت و گوشی‌های هوشمند، حجم تجارت آنلاین رشد بسیار زیادی تجربه كرده است.

اگر ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد بسیار مهم است كه بدانید چه فرصت‌هایی تا به حال خالی مانده‌اند. در جامعه‌ای كه هر كسب‌وكاری به سمت خدمات آنلاین سوق ‌پیدا كرده‌، مسلما رقابت در هر زمینه‌ای بسیار سخت شده است؛ اما هم‌چنان فرصت‌های بسیاری كشف نشده‌اند. شاید با وجود شركت‌هایی مانند آمازون كه همه‌ی منافع تجارت آنلاین را درو می‌كند، بسیاری از افراد امید خود را از دست بدهند؛ اما فرصت رشد در هر زمینه‌ای بسیار گسترده است.

در گزارش اتحادیه‌ی خرده‌فروشی ملی آمریكا برآورد شده است كه تجارت خرده‌فروشی سهمی در حدود ۳.۷ درصد تا ۴.۲ درصد از نرخ رشد سالیانه داشته باشد. این اتحادیه تخمین زده است كه نرخ فروش‌های غیر فروشگاهی، ۳ تا ۴ برابر این مقدار باشد. فروش سنتی هنوز هم بازار قابل توجهی دارد؛ اما انتظار می‌رود نهایت رشدی در حدود ۲.۸ درصد داشته باشد. واضح است كه بیشترین وزنه‌ی این نرخ رشد، بازار گوشی‌های هوشمند است.

نرخ رشد تجارت

این اطلاعات پتانسیل بالقوه‌ی تجارت آنلاین را نشان می‌دهد. اگر چه اینترنت آن‌طور كه باید و شاید همه‌گیر نشده است؛ اما امكاناتی مانند تحویل فوری كالا‌ به وسیله‌ی پهپاد یا فناوری‌هایی مانند چاپ سه‌بعدی و واقعیت مجازی در نهایت باعث ركود بازار‌های سنتی و رشد و توسعه‌ی همه‌ی كسب‌و‌كار‌ها خواهد شد. 

اما سؤال این است كه چگونه با افزایش روز به روز هزینه‌ها بتوانیم در فضای مجازی گلیم خود را از آب بیرون بكشیم. در این مطلب راه‌اندازی استارتاپ را چه به عنوان شغل جانبی در نظر داشته باشید چه شغل اصلی، فرصت‌هایی به شما معرفی می‌كنیم كه هنوز اشباع نشده‌اند.

چگونه كسب‌و‌كار آنلاین را شروع كنیم

با تعدد بیش از حد مجوزها و محدودیت‌های قانونی و غیر‌ قانونی، راه‌اندازی تجارت آنلاین كمی دست‌وپا‌گیر شده است. اما تدبیر شما در این موانع است كه شما را كارآفرین می‌كند. قبل از شروع كار، با یك وكیل یا حساب‌دار مشورت كنید و وقتی كه مجاب شدید، با قدرت تمام خود را وقف كار كنید.

یكی از مزیت‌های اینترنت این است كه شما می‌توانید حتی با سرمایه‌ی اندك تجارت موفقی راه‌ بیندازید و از فضای آنلاین كسب درآمد از اینترنت كنید. هر چه با جزئیات و پیچیدگی‌های بازاریابی آنلاین آشنایی داشته یا در شبكه‌های اجتماعی مهارت داشته باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است؛ البته برای شروع لازم نیست در امور ذكرشده خبره باشید.

مانند هر شغلی در این دنیا شما همچنان به زمان یا سرمایه زیاد نیاز دارید. اگر هر ۲ را داشته باشید واضح است كه بازی را برده‌اید. بسیاری از مردم محدودیت بیشتری در منابع مالی نسبت به زمان دارند. با در نظر گرفتن این كه زمان محدودی در اختیار داریم، استفاده‌ی درست از زمان و مدیریت آن برای موفقیت بسیار حیاتی است.

چت بات

۱- راه‌اندازی چت‌بات

به لطف حضور تمام‌‌وقت ما در اپلیكیشن‌های ارتباطی مانند فیسبوك و تلگرام، رشد چت‌بات‌ها به‌وضوح قابل مشاهده است. ما به چت كردن با خانواده و دوستان در شبكه‌های اجتماعی بسیار عادت كرده‌ایم. به همین دلیل است كه چت‌بات‌های هوشمند مرزهای جدید‌ی برای تجارت تعریف كرده‌اند.

واضح است كه با ادغام شدن چت‌بات‌ها در سرویس‌های پشتیبانی مشتریان، علاوه بر اتوماسیون كارهای تكراری دست‌و‌پا‌ گیر، رضایت مشتریان نیز افزایش خواهد یافت. مزایای آن‌ها در سایر جنبه‌های تجارت نیز بر همگان روشن شده است. همه‌ی طیف‌های تجاری به‌صورت گسترده‌ای به استفاده از انواع چت‌بات‌ها علاقه نشان داده‌اند. پلتفرم‌هایی مانند مینی‌چت و چتی‌ پیپل و بسیاری دیگر با رفع دردسر‌های راه‌اندازی چت‌بات انحصاری برای استارتاپ‌ها، رشد قابل ملاحظه‌ای به دست آور‌د‌ه‌اند. 

تشبیه چت‌بات به معدن طلا چندان اغراق‌آمیز به نظر نمی‌رسد. بسیاری از مردم سعی می‌كنند از این سیستم در تجارت خودشان بهره‌ ببرند تا بسیاری از كارهای فزایند‌ه‌ی فروش و بازاریابی، به‌صورت خودكار انجام شود. اگر چه مانند تب طلای كالیفرنیا سود اصلی نصیب كسانی خواهد شد كه بیل و كلنگ می‌فروشند؛ اما چرا چت‌بات اختصاصی تجارت خودتان را راه‌اندازی نمی‌كنید. به یقین این كار زحمت و تلاش فراوانی نیاز دارد اما ارزشش را دارد.

محصولات پكی

۲- فروش پك محصولات

فروش محصولات پك‌شده ایده‌ی جدیدی نیست و از سال‌ها قبل وجود داشته است. اما رشد روز‌افزون اینترنت باعث شده است كه این ایده‌های قدیمی در فضای مجازی مجالی برای عرض اندام داشته باشند. پك محصولات، لوازم و ابزارهای مورد نیاز همگان است كه با قیمتی كمتر از خرید تك‌تك آن‌ها در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. كلاپ دالر شیو یكی از شركت‌هایی است كه در این زمینه فعالیت دارد.

 این شركت در سال ۲۰۱۱ توسط میشاییل دوبین بنیان‌گذاری و بعد‌ها به قیمت میلیاردها دلار فروخته شد. ابتكار عمل آن استفاده از ویدیو‌های بازاریابی ویروسی بود. اگر از جنبه‌های بازاریابی به آن نگاه كنیم به هوشمندی كار دوبین پی خواهیم برد. مانند سایر فروشندگان، محصولات پكی این شركت نیز آیتم‌های پایه‌ای برای سفارش داشت. وقتی شما سفارش خود را انجام می‌دادید، با تبلیغاتی به سمت خرید جنس های گران‌تر با تخفیف‌های ویژه هدایت می‌شدید؛ در واقع سود بیشتر، شما را وسوسه‌ به خرید بیشتر می‌كرد. شناخت دوبین از بازار و توانایی‌های وی برای خلق تجارت آنلاین با پتانسیل رشد بالا، او را تبدیل به نمادی در این زمینه تبدیل كرد.

برای رشد در این زمینه احتیاجی نیست به مافیا وصل باشید. احتمالا با وب‌سایت‌های داخلی و خارجی كه اساسا برای كمك به اتصال خریداران و فروشندگان این محصولات ایجاد شده است، آشنایی دارید. می‌توانید از آن‌ها برای شروع كسب و كار خود استفاده كنید.

در این صنعت، شركت‌هایی مانند گریز، بلوآپرون، فب‌فیت فان و لتوت رشد بسیار سریعی داشته‌اند. مؤسسه‌ی بسته‌بندیشور تخمین زده بود كه در سال ۲۰۱۶ حدد ۲۱.۳ میلیون سایت فروش محصولات پكی وجود داشت. درحالی‌كه در سال ۲۰۱۳ این رقم ۷۰۰ هزار بود كه رشدی ۳۰۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. یكی از مؤسسان این سایت‌ها در سن ۴۰ سالگی، درآمد ماهیانه‌ی ۷۸ هزار دلاری دارد!

شبكه ی تبلیغات

۳- شبكه‌ی تبلیغاتی

در رقابت شدید بازاریابی امروزه اگر ندانید چگونه ترافیك كاربران را به نفع خودتان مدیریت و بهینه‌سازی كنید، لازم است این كار را به افراد واجد شرایط واگذار كنید. حقیقت این است كه تبلیغات پولی پیچیدگی‌های خاصی دارد. درك مسائلی مانند هدف‌گیری مشتریان، تعریف بازار هدف، تب و ركود بازار برای همگان امكان‌پذیر نیست. 

اگر شما با ترفند‌های تبلیغات آنلاین آشنایی كامل داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید شبكه‌ی تبلیغاتی خودتان را راه‌اندازی كنید. با در نظر گرفتن رشد تبلیغات آنلاین به‌واسطه‌ی قدم نهادن غول‌های تكنولوژی مانند فیسبوك و گوگل واینستاگرام و آن‌هایی كه بعدا خواهند آمد، ماهی‌گیری در این دریا‌ی گل‌آلود سود سرشاری نصیبتان خواهد كرد.

با نگاهی به آمار و گزارش‌های ایماركت، گردش مالی تبلیغات آنلاین از ۸۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ تا ۱۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، رشدی ۲ برابری خواهد داشت. در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار تبلیغات آنلاین از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت و این فاصله در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ میلیارد دلار شد.

 با این كه اینترنت هنوز در دوران پیش از بلوغ خود به سر می‌برد، ولی واقعیت محض رشد بیش از پیش تبلیغات آنلاین است. هر چه در این صنعت زودتر سرمایه‌گذاری كنید بهتر خواهید توانست پایه‌های تجارت آنلاین خود را محكم كنید. در این زمینه بسیار مطالعه كنید و همه‌ی فوت‌و‌فن‌های بازاریابی در پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیسبوك را یاد بگیرید. آموزش‌هایی پیدا كنید و از امكانات رایگان در دسترس برای حرفه‌ای‌تر شدن در این زمینه استفاده كنید.

سئو

۴- سئو

بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو موضوعی است كه در سال‌های اخیر بسیار به آن پرداخته شده است. درحالی‌كه آگهی‌های تجاری با نرخ سرسام‌آوری رشد می‌كنند، توانایی برای دیده شدن لیست جستجو‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل، نه‌تنها مزیتی رقابتی بلكه بسیار سودآور است.

وقتی موضوع كلید‌واژه‌ها‌ی جستجو مطرح می‌شود، واقعیت این است كه حدود ۴۰ درصد افراد به بالاترین نتیجه‌ی جستجو كلیك می‌كنند. نتایج نشان داده‌شده در صفحه‌ی اول، ۹۱ درصد بازدیدها را به خود اختصاص می‌دهند. ظاهر شدن در صفحه‌ی اول موتور‌های جستجو، مزیت مورد علاقه‌ی همه‌ی مشاوران بازاریابی است.

هرچه اینترنت رشد می‌كند و بزرگ‌تر می شود، سئو نه‌تنها رقابتی‌تر می‌شود بلكه فرصت‌های شغلی آن بسیار وسوسه‌كننده‌تر می‌شوند. اگر بدانید چه باید بكنید، به‌آسانی می‌توانید در این صنعت سرمایه‌گذاری كنید. البته قرار نیست فقط به مشتریان خدمات بدهید. تسلط در این زمینه برای كسب‌و‌كار خودتان نیز بسیار مفید خواهد بود.

كرایه ی مكان برای تعطیلات

 ۵- كرایه‌ی آنلاین محل اسكان

تجارت كرایه‌ی مكان بسیار پررونق است. با این‌كه اشاره به آن ممكن است ذهنتان را سمت شركت‌های میلیارد دلاری مانند ایر بی‌ان‌بی و هوم‌وی ببرد، اما كسب‌و‌كار‌های كوچكی مانند اینوایتد‌هوم یا لكسوری ریترت و سایر موارد توانسته‌اند در این بازار جای پایی برای خود باز كنند. در سیستم كرایه‌ی منزل بنگاه‌ها حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد مبلغ را برحسب نرخ و شرایط كرایه به‌عنوان كارمزد می‌گیرند.

راه‌اندازی و توسعه‌ی سیستم اجاره‌ی مكان احتیاج به دانش‌های نرم‌افزاری كلیدی برای كمك به سازماندهی امور با افزایش رزرو‌ دارد. اما اگر به‌دقت نگاه كنید، خواهید دید این كار یكی از بهترین كسب‌وكار‌های آنلاینی است كه می‌توانید راه‌اندازی كنید. البته به‌صورت سنتی نیز می‌توانید به این كار بپردازید، ولی هر چه از زیرساخت‌های مجازی بیشتر بهره ببرید، دست بالاتر خواهید داشت.

اگر به صنعت توریست علاقه‌مند هستید و در شهری گردش‌پذیر زندگی می‌كنید، فعالیت در این حرفه به‌سرعت شما را پولدار خواهد كرد. شركت‌هایی مانند لاجیكس، لاجیفای و ۳۶۵ ویلاس راهكار‌هایی برای ساخت و مدیریت سیستم كرایه‌ مكان اختصاصی ارائه می‌دهند.

وبینار

۶- سمینار آنلاین

اگر اید‌ه‌ی قابل عرضه‌ای دارید، بهتر است به راه‌اندازی سمینار آنلاین یا وبینار بیندیشید. وبینار یكی از بهترین راه‌ حل‌ها برای فروش محصولات است. حتی لازم نیست جنس خودتان را داشته باشید. جیسون فلادلین، بنیان‌گذار شركت راپید كورو، از طریق وبینار فروش ۱۰۰ میلیون دلاری به دست آورده است كه تأثیر این سیستم در بازاریابی و فروش را نشان می‌دهد.

وبینار‌ها مشتریان درگیرشده‌ای را برای شما پیدا می‌كنند كه كاملا مشتاق هستند تا هر آن‌چه به آن‌ها پیشنهاد بدهید، خریداری كنند. بهترین روش برای راه‌اندازی تجارت وبینار این است كه محصولی پیدا كنید كه از آن شناخت داشته باشید و بتوانید از آن  تعریف و تمجید كنید؛ سپس یك سمینار معرفی محصول عالی بسازید. این سیستم بازاریابی توسط فلادلین متولد شد و گسترش آن به بازار‌های جهانی به‌وسیله‌ی راسل برونسون بود. برونسون حتی نرم‌افزاری به نام فانل اسكریپت تولید كرده است كه به‌صورت مختصر و مفید همه‌ی ابزار‌های ساخت وبینار موفق را دارد.

در هر مسیری كه هستید؛ چه صاحب یك شركت تجاری باشید چه فقط یك محصول را تبلیغ كنید، از بهترین پلتفرم‌های این حوزه مانند گوتوو، وبینار یا وبینارجم غافل نشوید.

مشاور تجاری

 ۷- مشاوره‌ی بازرگانی

مشاوره‌ی بازرگانی یكی از سودآورترین مشاغلی است كه می‌تواند به شما دسترسی به تجارتی بزرگ‌تر و شبكه‌ای از تاجرانی كه دنبال توسعه‌ی تجارتشان هستند بدهد. اگر شما در تجارتی مهارت یا از بازاری درك عمیق دارید، مشاور‌ه‌ی تجاری سود زیادی به همراه دارد.

درحالی‌كه عده‌ی زیادی پشت سر هم شكست می‌خورند، افرادی مانند فرانك كرن یا آنتونی رابینز به دنیای تجارت تسلط كاملی پیدا كرده‌اند. بهترین روش برای به دست گرفتن این صنعت، ارائه‌ی راهكارهای ارزش‌آفرین است كه به دنبال آن شركت‌ها برای جذب شما سرودست خواهند شكست. الیور تالامایان، یكی دیگر از رهبران موفق تجاری، این روش را به‌عنوان استراتژی اصلی برای جذب مشتریان و بازار بیشتر به كار برد. شما باید ابتدا وضعیت شركت را تحلیل كنید و بدانید در كجای دنیای تجارت قرار دارد؛ سپس مقصد را درك كنید و برای هدفی كه می‌خواهید به آن برسید، راهكاری مناسب ارائه دهید.

درك و اجرای موفق استراتژی درست، رمز موفقیت است. شما باید به خودتان و كاری كه می خواهید انجام دهید ایمان داشته باشید، سپس باید بتوانید با واقعیت های جامعه تعامل پیدا كنید. اگر می‌خواهید مشاور بازرگانی معروفی شوید، ابتدا باید نتایج تحسین‌كننده‌ای به‌عنوان رزومه داشته باشید. خرسندی افراد از نتایج حاصله تبلیغ كار شما خواهد بود و به‌مرور می توانید قیمت مشاوره‌ی خودتان را بالا ببرید. برانسون قبل از راه‌اندازی بنگاه مشاوره‌ی خود، ابتدا به رشد شركت‌درو كانول كمك كرد و این شركت را از یك خرده‌پا به شركت میلیون دلاری تبدیل كرد. بعد از این موفقیت، او قادر بود مشتریان بزرگ‌تری به دست آورد.

 

منبع : زومیت