smsbaz smsbazi چهارشنبه 26 مهر 1396 10:46 ب.ظ نظرات ()

 

10 دلیلی كه شما به استراتژی دیجیتال ماركتینگ نیازمندید در اینجا معرفی شده است. دیجیتال ماركتینگ با یك برنامه ریزی دقیق باعث تغییرات اساسی در كسب و كارها می شود.

 

دیجیتال ماركتینگ

دیجیتال ماركتینگ یك اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق فن آوری های دیجیتال است. دیجیتال ماركتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و ...امكانپذیر است. اگر شما صاحب یك وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت می كنید حتما با دیجیتال ماركتینگ آشنا هستید. وقتی كه شما قصد توسعه یك استراتژی دیجیتال ماركتینگ  را دارید، ازكجا باید  كنید؟ هر استراتژی نیازمند یك برنامه ریزی منظم و اجرای دقیق آن می باشد. یكی از دلایل اصلی شكست بسیاری از كسب و كار نداشتن برنامه برای استراتژی  می باشد. پس اولین كار شما نوشتن یك برنامه و اجرای دقیق آن می باشد.

آیا شما یك استراتژی برای دیجیتال ماركتینگ دارید؟

از سال 2012، در خصوص مقدار استفاده از بازاریابی دیجیتال توسط صاحبان كسب و كار نظر سنجی های مختلفی انجام شده است. نتایج این تحقیقات یك رشد چشم گیری در استفاده از دیجیتال مارگتینگ را نشان می دهد .تا چند سال پیش حدود دو سوم یا سه چهارم كسب و كارها بازاریابی دیجیتال  خود را به دلیل آشنا نبودن به تكنیك های جدید بدون هیچ گونه برنامه ای پیش می بردند كه این مقدار امروزه به 44 درصد كاهش پیدا كرده است، البته هرچند كه هنوز مقدار بالایی است اما می توان امیدوار بود كه در چند سال آینده تمامی كسب وكارها طبق یك برنامه و استراتژی در حوزه دیجیتال ماركتینگ فعالیت های خود را انجام می دهند.

در سال 2017 در خصوص مدیریت دیجیتال ماركتینگ بررسی و تحقیقاتی تا الان صورت گرفته است. در شكل زیر ما می توانیم ببینیم كه چه مقدار این نوع بازاریابی در سال 2017 مورد استفاده قرار گرفته است:

استراتژی دیجیتال ماركتینگ

براساس نتایج تحقیقات بالا، ما شاهد یك رویكرد بهبود یافته در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی می باشیم و كمتر از نیمی كسب وكارها هنوز از استراتژی دیجیتال ماركتینگ استفاده نمی كنند. حال شما جز كدام دسته هستید؟ اگر می خواهید بازار رقابت در سال 2017 از دست ندهید، بهتر است هرچه سریعتر دست به كار شوید و برای خود یك برنامه بازاریابی دیجیتال تنظیم كنید. البته فقط برنامه ریزی كافی نیست، باید بدانید كه اجرا مهمتر از برنامه ریزی می باشد.

توصیه هایی برای توسعه استراتژی دیجیتال ماركتینگ

مهمتر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این می باشد كه در برنامه خود جایگاهی را كه الان دارید و جایگاهی را كه می خواهید چند سال بعد به آن دست پیدا كنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه كنید. در حقیقت شما باید در برنامه ریزی خود هدف و جایگاه و نیازهای خود را تعیین كنید. شما یك برنامه ریزی بلند مدت دارید كه در سال دهم قصد دارید به آن دست بیابید اما باید در برنامه ریزی های كوتاه مدت خود دربین این ده سال هدف های كوچكتری تعیین كنید كه با كمك این هدفها بتوانید به هدف بزرگتر دسترسی داشته باشید.

برنامه ریزی استراتژی دیجیتالی هم به همین صورت است. یكی ازبهترین نكات آن داشتن ابزارهای اندازه گیری است تا اینكه متوجه شوید راهی كه انتخاب كرده اید برای تبلیغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ایمیل ماركتینگ شما باید بررسی كنید، ایمیل هایی كه ارسال می كنید چه مقدار از آنها خوانده می شوند و چه مقدار كلیك روی آنها می شود.

هنوز هم بسیاری از شركتها بازاریابی دیجیتال خود را بدون برنامه پیش می برند. بسیاری از شركتها ارزش رسانه های دیجیتال را می دانند و بیشتر تلاش می كنند از شبكه های اجتماعی،ایمیل و موارد مرتبط با آنها استفاده كنند چون كه نتیجه بیشتری گرفته اند اما دیجیتال ماركتینگ فقط به این موارد محدود نمی شود در واقع شما باید از قبل پیش زمینه هایی نیز برای این كار آماده كنید بعد اقدام به آن بكنید.

یك نكته را كه حتما باید در نظر داشته باشید شركت شما هر چقدر كه بزرگ یا كوچك باشد، به یك برنامه دیجیتال ماركتینگ نیاز دارد، از اینرو بسیاری شركت برای بازاریابی دیجیتال خود یك برنامه بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد دارند.

در ادامه ما می خواهیم به مشكلات نداشتن یك استراتژی برای دیجیتال ماركتینگ  بپردازیم:

1. بدون جهت بودن

شركتهای بدون استراتژی ، هیچ گونه هدف استراتژیكی برای بدست آوردن چیزی كه می خواهند از طریق آنلاین بدست بیاورند را ندارند از این رو نه می توانند مشتریان جدیدی را بدست بیاورند نه میتوانند رابطه عمیقی و مناسبی با مشتریان فعلی خوب برقرار كنند. اگر شماهیچ هدفی نداشته باشید احتمالا هیچگونه منبعی متناسب با هدفتون نخواهید یافت و نخواهید توانست میزان دسترسی به اهداف خود را ارزیابی كنید.

2. شما سهم بازار آنلاین خود را نخواهید دانست

اگر شما در خصوص سهم بازار خود هیچ گونه تحقیقی نكنید، نمی توانید متوجه تقاضای مشتریان گردید و در حقیقت تقاضا و درخواست آنان نادیده گرفته می شود. امروزه بازار سنتی با سرعت فراوانی در حال تغییر است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصیت مشتری، رقبا و انجمن های بازاریابی هستیم. برای همین شما باید با آخرین متدهای روز چه در دیجیتال ماركتینگ و چه در تغییرات، اطلاعات خود را بروز كنید. دانستن نبض بازار یكی از مهمترین اصول برنامه ریزی برای استراتژی است.

3. رقبا سهم بازار را بدست می آورند

اگر شما نتوانید سهم بازار با بدست بیاورید و هیچگونه منبعی برای دیجیتال ماركتینگ نداشته و بدون استراتژی و هدف جلو بروید، رقبای شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما دیگر هیچ گونه جایی نخواهید داشت.

4. شما هیچگونه ارائه و پیشنهاد خاص آنلاین نخواهید داشت

تعریف كردن پیشنهادات و توضیحات محصولات به صورت شفاف برای مشتریان، باعث می شود كه به راحتی محصولات شما را درك كند و یك تفاوتی بین شما و بقیه برندها ایجاد نماید و خود این مساله، مشتریان جدیدی را به سمت را هدایت می كند كه در نهایت به خاطر ویژگی محصولات، به شما وفادار خواهند بود.

5. مشتریان آنلاین خود را به درستی نخواهید شناخت

ابزارهای زیادی برای بررسی وب سایتتان وجود دارد مانند گوگل آنالیتیك و.. اما هیچ كدام از اینها نمی توانند اطلاعات دقیقی از مشتریان به شما بدهند، البته ممكن است مثلا مقدار جستجوی كلمات كلیدی را بدست بیاورید اما به شما هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص اخلاق مشتریان و نحوه خرید آنها نمی دهد. شما باید از ابزارهای دقیقتر كه خود طراحی می كنید استفاده كنید مانند فرم تماس یا فرم های نظرسنجی كه نوع علاقه و میزان خرید آنها رابسنجید.

6. كسب و كارتان از هم می پاشد

مهمترین ویژگی در كسب و كار اینترنتی و دیجیتال ماركتینگ، صبر است.البته راه های زیادی برای دورزدن و بهتر كردن كسب و كارتان از راه های میانبر وجود دارد اما این را بدانید كه اگر شما سایت خود را بدون برنامه و خیلی سریع بالا ببرید گوگل وب سایت شما را جریمه كرده و رتبه شما تنزل پیدا خواهد كرد و دیگر هیچگاه نمیتوانید به رتبه قبلی خود برگردید.

7. قراردادن بودجه كافی 

اگر شما برای برنامه ریزی دیجیتال ماركتینگ خود منابع كافی در اختیارتان نباشد و از مهارت لازم برای اینكار را نداشته باشید، به سختی می توانید در بازار رقابتی دوام بیاورید و به تقاضای مشتریان پاسخ دهید.

8. هدر رفتن پول و زمان

شما ممكن است كه منابع كافی هم در اختیار داشته باشید اما ندانید چگونه این منابع را استفاده كنید و هیچگونه استراتژی نداشته باشید، نه تنها نمیتوانید ازمنابع خود استفاده بهینه كنید بلكه پول و زمان خود از دست خواهید داد. حتی شركتهای بزرگ كه سازمانها و بخشهای مختلفی دارند باید بیشتر در این باره تحقیق و بررسی كنند.

9. هیچ پیشنهاد جدیدی نخواهید داشت و مانند یك فروشگاه معمولی فعالیت خواهید كرد

اگر شما به برندها و وب سایت های معروف نگاه كنید، مشاهده می كنید كه آنها هر دفعه روند بازاریابی دیجیتال خود را عوض می كنند یعنی پیشنهاد ویژه ای را ارائه می دهند و سعی می كنند كه وب سایت خود از حالت تكراری دربیاورند. اگر كاربر وارد وب سایت شما گردد و هیچگونه مطلب جدیدی را پیدا نكند، وب سایت شما را یك وب سایت متروكه فرض خواهد كرد و در ضمن به دلیل بروز نشدن هم نیزاز طرف گوگل جریمه خواهید شد.

10. وب سایت شما بهینه سازی نخواهد شد

هر شركت برای خود یك سری اصول و قواعد باری تجزیه وتحلیل دارد اما مدیران ارشد هیچگاه اعتماد كافی را به تیمشان ندارند كه آنها وقت كافی برای این كار را داشته باشند. اگر استراتژی دیجیتال ماركتینگ  شما قادر باشد كه بتواند حقوق ابتدایی را برآورده سازد آنوقت می توان امیدوار بود كه بقیه جنبه های كلیدی مانند جستجوی بازاریابی، تجربه كاربری ، ایمیل و بازاریابی شبكه های اجتماعی هم به خوبی پیش می روند.

 

منبع : سئو كار

 

10 دلیلی كه شما به استراتژی دیجیتال ماركتینگ نیازمندید در اینجا معرفی شده است. دیجیتال ماركتینگ با یك برنامه ریزی دقیق باعث تغییرات اساسی در كسب و كارها می شود.

 

دیجیتال ماركتینگ

دیجیتال ماركتینگ یك اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق فن آوری های دیجیتال است. دیجیتال ماركتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و ...امكانپذیر است. اگر شما صاحب یك وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت می كنید حتما با دیجیتال ماركتینگ آشنا هستید. وقتی كه شما قصد توسعه یك استراتژی دیجیتال ماركتینگ  را دارید، ازكجا باید  كنید؟ هر استراتژی نیازمند یك برنامه ریزی منظم و اجرای دقیق آن می باشد. یكی از دلایل اصلی شكست بسیاری از كسب و كار نداشتن برنامه برای استراتژی  می باشد. پس اولین كار شما نوشتن یك برنامه و اجرای دقیق آن می باشد.

آیا شما یك استراتژی برای دیجیتال ماركتینگ دارید؟

از سال 2012، در خصوص مقدار استفاده از بازاریابی دیجیتال توسط صاحبان كسب و كار نظر سنجی های مختلفی انجام شده است. نتایج این تحقیقات یك رشد چشم گیری در استفاده از دیجیتال مارگتینگ را نشان می دهد .تا چند سال پیش حدود دو سوم یا سه چهارم كسب و كارها بازاریابی دیجیتال  خود را به دلیل آشنا نبودن به تكنیك های جدید بدون هیچ گونه برنامه ای پیش می بردند كه این مقدار امروزه به 44 درصد كاهش پیدا كرده است، البته هرچند كه هنوز مقدار بالایی است اما می توان امیدوار بود كه در چند سال آینده تمامی كسب وكارها طبق یك برنامه و استراتژی در حوزه دیجیتال ماركتینگ فعالیت های خود را انجام می دهند.

در سال 2017 در خصوص مدیریت دیجیتال ماركتینگ بررسی و تحقیقاتی تا الان صورت گرفته است. در شكل زیر ما می توانیم ببینیم كه چه مقدار این نوع بازاریابی در سال 2017 مورد استفاده قرار گرفته است:

استراتژی دیجیتال ماركتینگ

براساس نتایج تحقیقات بالا، ما شاهد یك رویكرد بهبود یافته در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی می باشیم و كمتر از نیمی كسب وكارها هنوز از استراتژی دیجیتال ماركتینگ استفاده نمی كنند. حال شما جز كدام دسته هستید؟ اگر می خواهید بازار رقابت در سال 2017 از دست ندهید، بهتر است هرچه سریعتر دست به كار شوید و برای خود یك برنامه بازاریابی دیجیتال تنظیم كنید. البته فقط برنامه ریزی كافی نیست، باید بدانید كه اجرا مهمتر از برنامه ریزی می باشد.

توصیه هایی برای توسعه استراتژی دیجیتال ماركتینگ

مهمتر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این می باشد كه در برنامه خود جایگاهی را كه الان دارید و جایگاهی را كه می خواهید چند سال بعد به آن دست پیدا كنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه كنید. در حقیقت شما باید در برنامه ریزی خود هدف و جایگاه و نیازهای خود را تعیین كنید. شما یك برنامه ریزی بلند مدت دارید كه در سال دهم قصد دارید به آن دست بیابید اما باید در برنامه ریزی های كوتاه مدت خود دربین این ده سال هدف های كوچكتری تعیین كنید كه با كمك این هدفها بتوانید به هدف بزرگتر دسترسی داشته باشید.

برنامه ریزی استراتژی دیجیتالی هم به همین صورت است. یكی ازبهترین نكات آن داشتن ابزارهای اندازه گیری است تا اینكه متوجه شوید راهی كه انتخاب كرده اید برای تبلیغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ایمیل ماركتینگ شما باید بررسی كنید، ایمیل هایی كه ارسال می كنید چه مقدار از آنها خوانده می شوند و چه مقدار كلیك روی آنها می شود.

هنوز هم بسیاری از شركتها بازاریابی دیجیتال خود را بدون برنامه پیش می برند. بسیاری از شركتها ارزش رسانه های دیجیتال را می دانند و بیشتر تلاش می كنند از شبكه های اجتماعی،ایمیل و موارد مرتبط با آنها استفاده كنند چون كه نتیجه بیشتری گرفته اند اما دیجیتال ماركتینگ فقط به این موارد محدود نمی شود در واقع شما باید از قبل پیش زمینه هایی نیز برای این كار آماده كنید بعد اقدام به آن بكنید.

یك نكته را كه حتما باید در نظر داشته باشید شركت شما هر چقدر كه بزرگ یا كوچك باشد، به یك برنامه دیجیتال ماركتینگ نیاز دارد، از اینرو بسیاری شركت برای بازاریابی دیجیتال خود یك برنامه بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد دارند.

در ادامه ما می خواهیم به مشكلات نداشتن یك استراتژی برای دیجیتال ماركتینگ  بپردازیم:

1. بدون جهت بودن

شركتهای بدون استراتژی ، هیچ گونه هدف استراتژیكی برای بدست آوردن چیزی كه می خواهند از طریق آنلاین بدست بیاورند را ندارند از این رو نه می توانند مشتریان جدیدی را بدست بیاورند نه میتوانند رابطه عمیقی و مناسبی با مشتریان فعلی خوب برقرار كنند. اگر شماهیچ هدفی نداشته باشید احتمالا هیچگونه منبعی متناسب با هدفتون نخواهید یافت و نخواهید توانست میزان دسترسی به اهداف خود را ارزیابی كنید.

2. شما سهم بازار آنلاین خود را نخواهید دانست

اگر شما در خصوص سهم بازار خود هیچ گونه تحقیقی نكنید، نمی توانید متوجه تقاضای مشتریان گردید و در حقیقت تقاضا و درخواست آنان نادیده گرفته می شود. امروزه بازار سنتی با سرعت فراوانی در حال تغییر است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصیت مشتری، رقبا و انجمن های بازاریابی هستیم. برای همین شما باید با آخرین متدهای روز چه در دیجیتال ماركتینگ و چه در تغییرات، اطلاعات خود را بروز كنید. دانستن نبض بازار یكی از مهمترین اصول برنامه ریزی برای استراتژی است.

3. رقبا سهم بازار را بدست می آورند

اگر شما نتوانید سهم بازار با بدست بیاورید و هیچگونه منبعی برای دیجیتال ماركتینگ نداشته و بدون استراتژی و هدف جلو بروید، رقبای شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما دیگر هیچ گونه جایی نخواهید داشت.

4. شما هیچگونه ارائه و پیشنهاد خاص آنلاین نخواهید داشت

تعریف كردن پیشنهادات و توضیحات محصولات به صورت شفاف برای مشتریان، باعث می شود كه به راحتی محصولات شما را درك كند و یك تفاوتی بین شما و بقیه برندها ایجاد نماید و خود این مساله، مشتریان جدیدی را به سمت را هدایت می كند كه در نهایت به خاطر ویژگی محصولات، به شما وفادار خواهند بود.

5. مشتریان آنلاین خود را به درستی نخواهید شناخت

ابزارهای زیادی برای بررسی وب سایتتان وجود دارد مانند گوگل آنالیتیك و.. اما هیچ كدام از اینها نمی توانند اطلاعات دقیقی از مشتریان به شما بدهند، البته ممكن است مثلا مقدار جستجوی كلمات كلیدی را بدست بیاورید اما به شما هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص اخلاق مشتریان و نحوه خرید آنها نمی دهد. شما باید از ابزارهای دقیقتر كه خود طراحی می كنید استفاده كنید مانند فرم تماس یا فرم های نظرسنجی كه نوع علاقه و میزان خرید آنها رابسنجید.

6. كسب و كارتان از هم می پاشد

مهمترین ویژگی در كسب و كار اینترنتی و دیجیتال ماركتینگ، صبر است.البته راه های زیادی برای دورزدن و بهتر كردن كسب و كارتان از راه های میانبر وجود دارد اما این را بدانید كه اگر شما سایت خود را بدون برنامه و خیلی سریع بالا ببرید گوگل وب سایت شما را جریمه كرده و رتبه شما تنزل پیدا خواهد كرد و دیگر هیچگاه نمیتوانید به رتبه قبلی خود برگردید.

7. قراردادن بودجه كافی 

اگر شما برای برنامه ریزی دیجیتال ماركتینگ خود منابع كافی در اختیارتان نباشد و از مهارت لازم برای اینكار را نداشته باشید، به سختی می توانید در بازار رقابتی دوام بیاورید و به تقاضای مشتریان پاسخ دهید.

8. هدر رفتن پول و زمان

شما ممكن است كه منابع كافی هم در اختیار داشته باشید اما ندانید چگونه این منابع را استفاده كنید و هیچگونه استراتژی نداشته باشید، نه تنها نمیتوانید ازمنابع خود استفاده بهینه كنید بلكه پول و زمان خود از دست خواهید داد. حتی شركتهای بزرگ كه سازمانها و بخشهای مختلفی دارند باید بیشتر در این باره تحقیق و بررسی كنند.

9. هیچ پیشنهاد جدیدی نخواهید داشت و مانند یك فروشگاه معمولی فعالیت خواهید كرد

اگر شما به برندها و وب سایت های معروف نگاه كنید، مشاهده می كنید كه آنها هر دفعه روند بازاریابی دیجیتال خود را عوض می كنند یعنی پیشنهاد ویژه ای را ارائه می دهند و سعی می كنند كه وب سایت خود از حالت تكراری دربیاورند. اگر كاربر وارد وب سایت شما گردد و هیچگونه مطلب جدیدی را پیدا نكند، وب سایت شما را یك وب سایت متروكه فرض خواهد كرد و در ضمن به دلیل بروز نشدن هم نیزاز طرف گوگل جریمه خواهید شد.

10. وب سایت شما بهینه سازی نخواهد شد

هر شركت برای خود یك سری اصول و قواعد باری تجزیه وتحلیل دارد اما مدیران ارشد هیچگاه اعتماد كافی را به تیمشان ندارند كه آنها وقت كافی برای این كار را داشته باشند. اگر استراتژی دیجیتال ماركتینگ  شما قادر باشد كه بتواند حقوق ابتدایی را برآورده سازد آنوقت می توان امیدوار بود كه بقیه جنبه های كلیدی مانند جستجوی بازاریابی، تجربه كاربری ، ایمیل و بازاریابی شبكه های اجتماعی هم به خوبی پیش می روند.

 

منبع : سئو كار