smsbaz smsbazi جمعه 21 مهر 1396 12:28 ق.ظ نظرات ()

اگر مالك یا مدیر یك سایت هستید حتما از این ۵ ابزار استفاده كنید تا بازده بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهید. من به عنوان مدیر وب سایت مدیرسبز از این پنج ابزار برای ارزیابی عملكرد سایت استفاده می‌كنم.

 

۱.Alexa Toolbar
سایت alexa.com سایت بسیار معروفی است كه تمام سایت‌های دنیا را بر حسب ترافیك و تعداد بازدید رتبه‌بندی می‌كند. هرچه رتبه شما در سایت آلكسا عدد كوچكتری باشد، موفقیت بیشتر شما را نشان می‌دهد. اگر رتبه آلكسای شما ۱۰۰۰ باشد یعنی ۹۹۹ سایت وجود دارند كه ترافیك و بازدیدی بیشتر از سایت شما دارند.

تولبار آلكسا یكی از ابزارهای ضروری یك بازاریاب اینترنتی است. این افزونه بر كروم، فایرفاكس یا اینترنت اكسپلورر نصب می‌شود و در نوار بالای مرورگر دكمه‌ای را اضافه می‌كند كه با كلیك بر دكمه می‌توان بلافاصله رتبه سایت در حال بازدید و مشخصات مهم دیگر آن سایت را دید.

برای نصب ابزار آلكسا كافی است در گوگل عبارت Alexa toolbar  را جستجو كنید و آن را بر مرورگر خود نصب كنید.

 

۲. GTMetrix.com
در دنیای بازاریابی اینترنتی سرعت یك سایت عامل بسیار مهمی در موفقیت سایت محسوب می‌شود. سایت آمازون گزارشی منتشر كرد كه نشان می‌دهد هرگاه سرعت باز شدن سایتش ۱۰۰ میلی‌ثانیه (یك‌دهم ثانیه) كاهش می‌یابد، فروش سایت ۱ درصد افت می‌كند. اگر سایت شما دارای فروشگاه آنلاین است، سرعت اهمیتی كلیدی در فروش شما دارد.

این سایت معروفترین منبع وب‌مسترها و صاحبان سایت برای بررسی سرعت سایتشان است. شما با مراجعه به gtmetrix.com  و وارد كردن آدرس سایت خود می‌توانید امتیاز سرعت سایت خود را در كمتر از یك دقیقه ببینید و گزارش كامل و رایگانی دریافت كنید كه شامل توصیه‌های لازم برای افزایش سرعت سایت شما است.

این مطلب را از دست ندهید:  چگونه بفهمیم بازدیدكنندگان سایت ما دقیقا چه می‌كنند!؟

سریع‌ترین سایت امتیاز ۱۰۰ را به خود اختصاص می‌دهد و هرچه امتیاز كمتری بگیرید سرعت سایت شما كم است و با مشكلاتی مواجه است.

این سایت همچنین میانگین سرعت سایت‌ها را نشان می‌دهد و به راحتی می‌توانید ببنید سرعت سایت شما نسبت به میانگین چگونه است. شاید یكی از عادت‌های خوب بازاریاب اینترنتی كنترل هفتگی سرعت سایت به كمك این ابزار قدرتمند باشد.

 

۳. keywordtool.io
ابزار سوم سایتی به نام keywordtool.io  است. این سایت به شما كمك می‌كند تا ببینید كدام كلیدواژه‌ها در جتسجو طرفدار بیشتری دارد یا محبوب‌تر است. كافی است یك كلمه كلیدی وارد كنید تا این سایت تمام عبارت‌های مرتبطی را معرفی كند كه توسط جستجوكنندگان زیاد استفاده می‌شود.

این سایت علاوه بر نمایش كلمات پرطرفدار در جستجوی گوگل، همان كلمه را در موتورهای جستجوی دیگر و همچنین یوتیوب تحلیل می‌كند و به شما كمك می‌كند تا بدانید كدام موضوعات در حوزه فعالیت شما پرطرفدارتر است.

این ابزار كمك بسیار ارزشمندی برای بهینه‌سازی سایت شما محسوب می‌شود. همچنین نشان می‌دهد بر كدام موضوعات كار كنید و چه مطالبی منتشر كنید تا با استقبال بیشتری مواجه شود. البته امكانات حرفه‌ای این سایت پولی است، ولی با همان اطلاعات رایگان هم می‌توانید بینش بسیار ارزشمندی كسب كنید.

 

۴. woorank.com
اگر می‌خواهید سایت شما در كلمات كلیدی مهم در اولین نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد، این سایت بهترین مشاور شما در این زمینه است. این ابزار قدرتمند سایت شما را در چند ثانیه تحلیل می‌كند و گزارشی مفصل از وضعیت سایت شما اراده می‌دهد تا بدانید از لحاظ موتورهای جستجویی مانند گوگل در چه شرایطی هستید و چه كارهایی باید انجام دهید تا در اولین نتایج قرار گیرید.

این مطلب را از دست ندهید:  قدم اول در راه‌اندازی كسب‌و‌كار اینترنتی

گزارش رایگان این سایت معادل گزارش چند میلیون تومانی بسیاری از شركت‌هایی است كه در زمینه تحلیل سئوی سایت فعالیت می‌كنند. این ابزار فوق‌العاده را از دست ندهید.

 

۵. trends.google.com
فرض كنید كارتان فروش دوچرخه است. آیا برایتان جالب نیست بدانید جستجوی واژه «دوچرخه» در اینترنت رو به رشد است یا رو به افت؟ آیا می‌دانید از كدام‌های شهرهای ایران بیشترین جستجوی واژه «دوچرخه» انجام می‌شود؟ این ابزار گوگل به تمام صاحبان كسب‌و‌كار و به خصوص بازاریابان اینترنتی كمك بسیار زیادی می‌كند. به كمك این ابزار حتی می‌توانید ببینید در كدام ماه‌ها یا فصل‌های سال جستجوی یك كلمه خاص بیشتر می‌شود.
با این ابزار گوگل همچنین می‌توانید دو كلمه را از نظر حجم جستجو باهم مقایسه كنید و ببینید كدام بیشتر جستجو می‌شود و نمودار آن را در یك بازه زمانی ببینید. فرض كنید كارتان فروش دوچرخه و تردمیل است. با یك جستجوی ساده می‌توانید ببینید كدام در اینترنت پرطرفدارتر است.

منبع: مدیر سبز

اگر مالك یا مدیر یك سایت هستید حتما از این ۵ ابزار استفاده كنید تا بازده بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهید. من به عنوان مدیر وب سایت مدیرسبز از این پنج ابزار برای ارزیابی عملكرد سایت استفاده می‌كنم.

 

۱.Alexa Toolbar
سایت alexa.com سایت بسیار معروفی است كه تمام سایت‌های دنیا را بر حسب ترافیك و تعداد بازدید رتبه‌بندی می‌كند. هرچه رتبه شما در سایت آلكسا عدد كوچكتری باشد، موفقیت بیشتر شما را نشان می‌دهد. اگر رتبه آلكسای شما ۱۰۰۰ باشد یعنی ۹۹۹ سایت وجود دارند كه ترافیك و بازدیدی بیشتر از سایت شما دارند.

تولبار آلكسا یكی از ابزارهای ضروری یك بازاریاب اینترنتی است. این افزونه بر كروم، فایرفاكس یا اینترنت اكسپلورر نصب می‌شود و در نوار بالای مرورگر دكمه‌ای را اضافه می‌كند كه با كلیك بر دكمه می‌توان بلافاصله رتبه سایت در حال بازدید و مشخصات مهم دیگر آن سایت را دید.

برای نصب ابزار آلكسا كافی است در گوگل عبارت Alexa toolbar  را جستجو كنید و آن را بر مرورگر خود نصب كنید.

 

۲. GTMetrix.com
در دنیای بازاریابی اینترنتی سرعت یك سایت عامل بسیار مهمی در موفقیت سایت محسوب می‌شود. سایت آمازون گزارشی منتشر كرد كه نشان می‌دهد هرگاه سرعت باز شدن سایتش ۱۰۰ میلی‌ثانیه (یك‌دهم ثانیه) كاهش می‌یابد، فروش سایت ۱ درصد افت می‌كند. اگر سایت شما دارای فروشگاه آنلاین است، سرعت اهمیتی كلیدی در فروش شما دارد.

این سایت معروفترین منبع وب‌مسترها و صاحبان سایت برای بررسی سرعت سایتشان است. شما با مراجعه به gtmetrix.com  و وارد كردن آدرس سایت خود می‌توانید امتیاز سرعت سایت خود را در كمتر از یك دقیقه ببینید و گزارش كامل و رایگانی دریافت كنید كه شامل توصیه‌های لازم برای افزایش سرعت سایت شما است.

این مطلب را از دست ندهید:  چگونه بفهمیم بازدیدكنندگان سایت ما دقیقا چه می‌كنند!؟

سریع‌ترین سایت امتیاز ۱۰۰ را به خود اختصاص می‌دهد و هرچه امتیاز كمتری بگیرید سرعت سایت شما كم است و با مشكلاتی مواجه است.

این سایت همچنین میانگین سرعت سایت‌ها را نشان می‌دهد و به راحتی می‌توانید ببنید سرعت سایت شما نسبت به میانگین چگونه است. شاید یكی از عادت‌های خوب بازاریاب اینترنتی كنترل هفتگی سرعت سایت به كمك این ابزار قدرتمند باشد.

 

۳. keywordtool.io
ابزار سوم سایتی به نام keywordtool.io  است. این سایت به شما كمك می‌كند تا ببینید كدام كلیدواژه‌ها در جتسجو طرفدار بیشتری دارد یا محبوب‌تر است. كافی است یك كلمه كلیدی وارد كنید تا این سایت تمام عبارت‌های مرتبطی را معرفی كند كه توسط جستجوكنندگان زیاد استفاده می‌شود.

این سایت علاوه بر نمایش كلمات پرطرفدار در جستجوی گوگل، همان كلمه را در موتورهای جستجوی دیگر و همچنین یوتیوب تحلیل می‌كند و به شما كمك می‌كند تا بدانید كدام موضوعات در حوزه فعالیت شما پرطرفدارتر است.

این ابزار كمك بسیار ارزشمندی برای بهینه‌سازی سایت شما محسوب می‌شود. همچنین نشان می‌دهد بر كدام موضوعات كار كنید و چه مطالبی منتشر كنید تا با استقبال بیشتری مواجه شود. البته امكانات حرفه‌ای این سایت پولی است، ولی با همان اطلاعات رایگان هم می‌توانید بینش بسیار ارزشمندی كسب كنید.

 

۴. woorank.com
اگر می‌خواهید سایت شما در كلمات كلیدی مهم در اولین نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد، این سایت بهترین مشاور شما در این زمینه است. این ابزار قدرتمند سایت شما را در چند ثانیه تحلیل می‌كند و گزارشی مفصل از وضعیت سایت شما اراده می‌دهد تا بدانید از لحاظ موتورهای جستجویی مانند گوگل در چه شرایطی هستید و چه كارهایی باید انجام دهید تا در اولین نتایج قرار گیرید.

این مطلب را از دست ندهید:  قدم اول در راه‌اندازی كسب‌و‌كار اینترنتی

گزارش رایگان این سایت معادل گزارش چند میلیون تومانی بسیاری از شركت‌هایی است كه در زمینه تحلیل سئوی سایت فعالیت می‌كنند. این ابزار فوق‌العاده را از دست ندهید.

 

۵. trends.google.com
فرض كنید كارتان فروش دوچرخه است. آیا برایتان جالب نیست بدانید جستجوی واژه «دوچرخه» در اینترنت رو به رشد است یا رو به افت؟ آیا می‌دانید از كدام‌های شهرهای ایران بیشترین جستجوی واژه «دوچرخه» انجام می‌شود؟ این ابزار گوگل به تمام صاحبان كسب‌و‌كار و به خصوص بازاریابان اینترنتی كمك بسیار زیادی می‌كند. به كمك این ابزار حتی می‌توانید ببینید در كدام ماه‌ها یا فصل‌های سال جستجوی یك كلمه خاص بیشتر می‌شود.
با این ابزار گوگل همچنین می‌توانید دو كلمه را از نظر حجم جستجو باهم مقایسه كنید و ببینید كدام بیشتر جستجو می‌شود و نمودار آن را در یك بازه زمانی ببینید. فرض كنید كارتان فروش دوچرخه و تردمیل است. با یك جستجوی ساده می‌توانید ببینید كدام در اینترنت پرطرفدارتر است.

منبع: مدیر سبز