smsbaz smsbazi یکشنبه 19 شهریور 1396 12:23 ق.ظ نظرات ()
  1. ستفاده از خبرنامه

یك خبرنامه ایمیلی كه به طور منظم به مشتركان فهرست ایمیل ماركتینگ ارسال می كنید، روش بسیار خوبی برای گرم نگه داشتن تنور فروش است. شما می توانید محتوای خبرنامه خود را از مطالب وبلاگ خودتان و یا حتی از سایر سایت های فعال در حوزه فعالیت تان انتخاب كنید.

با ارسال منظم یك خبرنامه سودمند می توانید شهرت خود به عنوان یك متخصص مجرب در حوزه فعالیت تان را تثبیت كرده و رابطه خود با مشتركان تان را تقویت كنید. از آنجایی كه به طور مرتب محتوای رایگان و باكیفیت ارسال می كنید، مشتركان شما به بازكردن و خواندن ایمیل های شما عادت خواهند كرد و این عادت، تاثیر خود را در نرخ بازشدن و نرخ كلیك ایمیل های فروش-محور شما نشان خواهد داد.

 

  1. ارسال سلسله وار ایمیل های سریالی

یك روش دیگر برای تعامل با فهرست مشتركان بازاریابی ایمیلی، ارسال سلسه وار ایمیل های سریالی یا قطره ای (یك مجموعه از ایمیل هایی كه به صورت خودكار و بر طبق یك زمان بندی مشخص، پشت سر هم ارسال می شوند) است.

به عنوان مثال، می توانید در یك صفحه از سایت خود (صفحه فرود) شركت در یك دوره رایگان ایمیلی درباره موضوعی كه به حوزه فعالیت تان ارتباط دارد را به مخاطبان خود پیشنهاد كنید. هر فردی كه در فهرست شما ثبت نام كند، به طور خودكار این سلسله ایمیل ها را به طور مرتب در طی چند ایمیل و در طول چند روز، چند هفته یا ماه دریافت خواهد كرد.

مزیت این مجموعه سلسله وار نسبت به خبرنامه این است كه مجبور نمی شوید كه هربار محتوای جدیدی را تهیه كنید؛ محتوای مورد نظر را یكبار تولید می كنید، آن را قطعه بندی می كنید و با انجام تنظیمات لازم، آن محتوا بر طبق برنامه زمان بندی مورد نظر شما به شكل خودكار برای مشتركان جدیدتان ارسال خواهد شد.

بهتر است كه دو صفحه فرود طراحی كنید؛ یكی برای یك خبرنامه ایمیلی و دیگری برای یك دوره رایگان. سپس مخاطبان خود را به هر دو هدایت كنید و ببینید كه كدام یك نرخ تبدیل بیشتری دارد. مخاطبان شما متفاوت هستند، بنابراین همیشه بهتر است كه امتحان كنید تا ببینید كه چه چیزی برای شخص شما و كسب و كارتان موثرتر واقع می شود.

از این طریق هم مشابه با ارسال خبرنامه، ارزش آفرینی می كنید و به علاوه، مرتباً و به درخواست مستقیم خود مشترك در معرض دید او قرار می گیرید.

 

  1. اطلاع رسانی درباره پیشنهادهای ویژه

یكی از روشهای نسبتاً سنتی در ایمیل ماركتینگ، اطلاع رسانی به مشتركان درباره پیشنهادهای ویژه ای است كه به خاطر تعطیلات یا ایام خاصی از سال ارائه می كنید. مثلاً می توانید فروش آخر سال، فروش تابستانه و فروش ویژه ای كه به خاطر تخلیه انبار انجام می دهید را از طریق ایمیل به اطلاع مشتركین ایمیل ماركتینگ خود برسانید. به علاوه، می توانید روزهای خاصی مانند روز مادر را به آنها یادآوری كنید، یا حتی یك ایمیل تبریك سالروز تولد برای آنها ارسال كنید كه حاوی یك كد تخفیف است.

 

  1. ارائه تخفیف های مخصوص مشتركان فهرست ایمیل ماركتینگ

چه یك خبرنامه معمولی برای مشتركان خود ارسال می كنید، یا مجموعه ای از ایمیل های سریالی، یا ایمیل اطلاع رسانی برای پیشنهادهای ویژه، در هر صورت و در همه آنها می توانید یك كد تخفیف قرار بدهید تا انگیزه خرید مشتركان شما تقویت شود.

امكان ایجاد كدهای تخفیف منحصر به فرد برای تك تك مشتركان وجود دارد، اما بهتر است كه از یك كد تخفیف برای همه مشتركان استفاده كنید و برای استفاده از آن محدودیت زمانی تعیین كنید. ضمناً روی این محدودیت زمانی در ایمیل خود تاكید كنید.

این پیشنهاد محدود دو مزیت دارد: اول اینكه مانع استفاده چندباره از كد تخفیف در آینده می شود و دوم، یك حس اضطرار ایجاد می كند كه مشتركان فهرست بازاریابی ایمیلی شما را ترغیب می كند تا به جای صبر كردن، همین الآن دست به كار شوند و چیزی را خریداری كنند.

 

  1. اطلاع رسانی درباره مسابقات و هدایایی كه از طریق رسانه های اجتماعی ارائه می كنید

شما می توانید از فهرست ایمیل ماركتینگ خود برای تقویت حضورتان در رسانه های اجتماعی استفاده كنید. مثلاً فرض كنید كه به منظور جذب ترافیك به صفحه فرود سایت و افزایش مشتركان فهرست ایمیل ماركتینگ تان روی تبلیغات سرمایه گذاری كرده اید، اما تعداد دنبال كنندگان شما در رسانه های اجتماعی به میزان مطلوب نیست. برای افزایش دنبال كنندگان تان در رسانه های اجتماعی می توانید مسابقه، قرعه كشی یا پیشنهادات خاصی كه در رسانه های اجتماعی قرار می دهید را از طریق ایمیل به اطلاع مشتركان فهرست بازاریابی ایمیلی خود برسانید.

این استراتژی یك كانال دیگر را نیز برای افزایش تعامل مشتركان فهرست ایمیل تان در اختیار آنها قرار می دهد و نه تنها باعث می شود كه آن مشتركین زودتر به قسمت های انتهایی قیف فروش برسند، بلكه این امكان را نیز به وجود می آورد كه آن پیشنهادات و مسابقات را به اطلاع دوستان و دنبال كنندگان خود هم برسانند و به عبارتی برای شما بازاریابی دهان به دهان (word of mouth) انجام بدهند. از این طریق برند خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهید و آنها را وارد قیف فروش خود می كنید.

آیا شما هم در كسب و كار خود از ایمیل ماركتینگ استفاده می كنید؟ لطفاً ایده ها و نظرات خود درباره این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل ماركتینگ را با ما در میان بگذارید.

منیع : گویا آی تی

  1. ستفاده از خبرنامه

یك خبرنامه ایمیلی كه به طور منظم به مشتركان فهرست ایمیل ماركتینگ ارسال می كنید، روش بسیار خوبی برای گرم نگه داشتن تنور فروش است. شما می توانید محتوای خبرنامه خود را از مطالب وبلاگ خودتان و یا حتی از سایر سایت های فعال در حوزه فعالیت تان انتخاب كنید.

با ارسال منظم یك خبرنامه سودمند می توانید شهرت خود به عنوان یك متخصص مجرب در حوزه فعالیت تان را تثبیت كرده و رابطه خود با مشتركان تان را تقویت كنید. از آنجایی كه به طور مرتب محتوای رایگان و باكیفیت ارسال می كنید، مشتركان شما به بازكردن و خواندن ایمیل های شما عادت خواهند كرد و این عادت، تاثیر خود را در نرخ بازشدن و نرخ كلیك ایمیل های فروش-محور شما نشان خواهد داد.

 

  1. ارسال سلسله وار ایمیل های سریالی

یك روش دیگر برای تعامل با فهرست مشتركان بازاریابی ایمیلی، ارسال سلسه وار ایمیل های سریالی یا قطره ای (یك مجموعه از ایمیل هایی كه به صورت خودكار و بر طبق یك زمان بندی مشخص، پشت سر هم ارسال می شوند) است.

به عنوان مثال، می توانید در یك صفحه از سایت خود (صفحه فرود) شركت در یك دوره رایگان ایمیلی درباره موضوعی كه به حوزه فعالیت تان ارتباط دارد را به مخاطبان خود پیشنهاد كنید. هر فردی كه در فهرست شما ثبت نام كند، به طور خودكار این سلسله ایمیل ها را به طور مرتب در طی چند ایمیل و در طول چند روز، چند هفته یا ماه دریافت خواهد كرد.

مزیت این مجموعه سلسله وار نسبت به خبرنامه این است كه مجبور نمی شوید كه هربار محتوای جدیدی را تهیه كنید؛ محتوای مورد نظر را یكبار تولید می كنید، آن را قطعه بندی می كنید و با انجام تنظیمات لازم، آن محتوا بر طبق برنامه زمان بندی مورد نظر شما به شكل خودكار برای مشتركان جدیدتان ارسال خواهد شد.

بهتر است كه دو صفحه فرود طراحی كنید؛ یكی برای یك خبرنامه ایمیلی و دیگری برای یك دوره رایگان. سپس مخاطبان خود را به هر دو هدایت كنید و ببینید كه كدام یك نرخ تبدیل بیشتری دارد. مخاطبان شما متفاوت هستند، بنابراین همیشه بهتر است كه امتحان كنید تا ببینید كه چه چیزی برای شخص شما و كسب و كارتان موثرتر واقع می شود.

از این طریق هم مشابه با ارسال خبرنامه، ارزش آفرینی می كنید و به علاوه، مرتباً و به درخواست مستقیم خود مشترك در معرض دید او قرار می گیرید.

 

  1. اطلاع رسانی درباره پیشنهادهای ویژه

یكی از روشهای نسبتاً سنتی در ایمیل ماركتینگ، اطلاع رسانی به مشتركان درباره پیشنهادهای ویژه ای است كه به خاطر تعطیلات یا ایام خاصی از سال ارائه می كنید. مثلاً می توانید فروش آخر سال، فروش تابستانه و فروش ویژه ای كه به خاطر تخلیه انبار انجام می دهید را از طریق ایمیل به اطلاع مشتركین ایمیل ماركتینگ خود برسانید. به علاوه، می توانید روزهای خاصی مانند روز مادر را به آنها یادآوری كنید، یا حتی یك ایمیل تبریك سالروز تولد برای آنها ارسال كنید كه حاوی یك كد تخفیف است.

 

  1. ارائه تخفیف های مخصوص مشتركان فهرست ایمیل ماركتینگ

چه یك خبرنامه معمولی برای مشتركان خود ارسال می كنید، یا مجموعه ای از ایمیل های سریالی، یا ایمیل اطلاع رسانی برای پیشنهادهای ویژه، در هر صورت و در همه آنها می توانید یك كد تخفیف قرار بدهید تا انگیزه خرید مشتركان شما تقویت شود.

امكان ایجاد كدهای تخفیف منحصر به فرد برای تك تك مشتركان وجود دارد، اما بهتر است كه از یك كد تخفیف برای همه مشتركان استفاده كنید و برای استفاده از آن محدودیت زمانی تعیین كنید. ضمناً روی این محدودیت زمانی در ایمیل خود تاكید كنید.

این پیشنهاد محدود دو مزیت دارد: اول اینكه مانع استفاده چندباره از كد تخفیف در آینده می شود و دوم، یك حس اضطرار ایجاد می كند كه مشتركان فهرست بازاریابی ایمیلی شما را ترغیب می كند تا به جای صبر كردن، همین الآن دست به كار شوند و چیزی را خریداری كنند.

 

  1. اطلاع رسانی درباره مسابقات و هدایایی كه از طریق رسانه های اجتماعی ارائه می كنید

شما می توانید از فهرست ایمیل ماركتینگ خود برای تقویت حضورتان در رسانه های اجتماعی استفاده كنید. مثلاً فرض كنید كه به منظور جذب ترافیك به صفحه فرود سایت و افزایش مشتركان فهرست ایمیل ماركتینگ تان روی تبلیغات سرمایه گذاری كرده اید، اما تعداد دنبال كنندگان شما در رسانه های اجتماعی به میزان مطلوب نیست. برای افزایش دنبال كنندگان تان در رسانه های اجتماعی می توانید مسابقه، قرعه كشی یا پیشنهادات خاصی كه در رسانه های اجتماعی قرار می دهید را از طریق ایمیل به اطلاع مشتركان فهرست بازاریابی ایمیلی خود برسانید.

این استراتژی یك كانال دیگر را نیز برای افزایش تعامل مشتركان فهرست ایمیل تان در اختیار آنها قرار می دهد و نه تنها باعث می شود كه آن مشتركین زودتر به قسمت های انتهایی قیف فروش برسند، بلكه این امكان را نیز به وجود می آورد كه آن پیشنهادات و مسابقات را به اطلاع دوستان و دنبال كنندگان خود هم برسانند و به عبارتی برای شما بازاریابی دهان به دهان (word of mouth) انجام بدهند. از این طریق برند خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهید و آنها را وارد قیف فروش خود می كنید.

آیا شما هم در كسب و كار خود از ایمیل ماركتینگ استفاده می كنید؟ لطفاً ایده ها و نظرات خود درباره این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل ماركتینگ را با ما در میان بگذارید.

منیع : گویا آی تی