smsbaz smsbazi دوشنبه 30 مرداد 1396 12:09 ق.ظ نظرات ()

جنگ بازاریابی كه میان سایت های تخفیف گروهی نت برگ و تخفیفان آغاز شده است بحث داغی است كه این روزها در تمام محفل های استارتاپی درباره اش صحبت می شود. قضیه از اونجا شروع شد كه سایت نت برگ در یكی از صفحات آفر سایت خود به سایت تخفیفان به صورت مستقیم اشاره كرد و علنا آن را تخریب كرد. و ادامه ماجرا كه در این مقاله مفصل درباره اش صحبت خواهم كرد.

خیلی از دوستان این قضیه را له كردن سایت تخفیفان توسط نت برگ عنوان كردند. در این مقاله قصد دارم درباره درگیری بین این دو سایت پر طرفدار كه در زمینه تخفیف گروهی فعالیت می كنند صحبت كنم.

 

جنگ بازاریابی چیست؟

قبل از اینكه به سراغ درگیری كه بین نت برگ و تخفیفان پیش آمده است برویم ببینیم جنگ بازاریابی چه مفهومی دارد؟ جنگ بازاریابی در واقع جنگی است كه در آن رقبا دشمن یكدیگر هستند. در این جنگ هر كسی پیروز است كه بتواند مشتری های بیشتری را جذب كند. رقبا در جنگ بازاریابی از هر روشی استفاده می كنند تا پیروز میدان شوند. از تبلیغات گرفته تا سئوی كثیف و …

در جنگ بازاریابی هر كسی كه با بكارگیری استراتژی های خاص قصد دارد دشمنش را از میدان در كند برنده می شود.

هر كسی كه نگذارد پول توی جیب شما برود رقیب شما محسوب می شود. ممكن است رقیب شما در رتبه اول گوگل باشد و به خاطر همین باعث شود مشتری های بالقوه شما را از آن خود كند!

همانطور كه گفتم در جنگ بازاریابی ممكن است از روش هایی برای پیروز شدن استفاده كنند كه شاید از نظر خیلی ها غیر اخلاقی باشد! مثلا ممكن است به صورت كاملا مستقیم به رقیب مورد نظر اشاره شود. در این صورت ممكن است علنا بگویند مثلا از فلان برند نخرید بیاین از ما بخرید. یا مثلا فلان برند نمی تواند نیاز شما را به خوبی رفع كند چون ما اول هستیم قطعا ما بهتر هستیم.

البته در بسیاری از موارد این حمله ها با سند و مدرك انجام می شود. كه در ادامه مثال هایی از این نوع تبلیغات برای شما خواهم زد.

 

از چه روش هایی در جنگ بازاریابی استفاده می شود؟

در جنگ بازاریابی معمولا از روش های زیادی استفاده می شود. مثلا سئوی منفی برای رقیب، كه در این روش ممكن است از طریق روش های سئوی منفی بخواهند رقیب خود را از نتایج گوگل به كلی حذف كنند.

یا تبلیغاتی كه مستقیما مخاطبان و مشتریان رقیب را هدف می گیرد. در این روش ممكن است بانك ایمیل رقیب را بدست آورند و سایت خود را به همراه پیشنهاد ویژه و رد نشدنی به مخاطبان رقیب تحمیل كنند.

همچنین از طریق تبلیغات طوری عمل می كنند كه بتوانند مشتریان و مخاطبان رقیب را قبل از دیده شدن آن ها از آن خود كنند. یكی از این روش ها تبلیغات گوگل است كه در ادامه درباره این روش و درگیری میان نت برگ و تخفیفان از این طریق صحبت خواهم كرد.

در جنگ بازاریابی از هر روشی كه توسط آن بشه مخاطبان و در واقع مشتریان رقیب را مال خود كرد استفاده می شود.

 

درگیری بین نت برگ و تخفیفان

همانطور كه گفتم اولین بار نت برگ در آفری در سایت خود مستقیما به تخفیفان حمله ور شد و همانطور كه در عكس زیر مشاهده می كنید نت برگ از بزرگترین و بهترین بودن خود گفته است و اشاره ای هم به سایت تخفیفان كرده و گفته تا زمانی كه ما هستیم نیازی به تخفیفان و دیگر سایت های تخفیف گروهی ندارید!

نت برگ

همانطور هم كه می بینید در آدرس این صفحه اسم تخفیفان به صورت فارسی و انگلیسی نوشته شده است.

اما این درگیری با تبلیغات گوگلی تخفیفان ادامه دار شد. همانطور كه در تصویر زیر می بینید سایت تخفیفان هم با اقدامی جالب و هوشمندانه تبلیغات گوگلی خود را به نحوی انجام داده كه با سرچ كلمه “نت برگ” سایت تخفیفان اولین سایت نمایش داده می شود.

تخفیفان

البته این جور تبلیغات مسلما هزینه زیادی دارد. به خاطر اینكه در حالت معمولی تبلیغات گوگلی طوری است كه تبلیغات در پایین صفحه اول نمایش داده می شود.

سایت نت برگ هم دقیقا همین كار را كرده است. زمانی كه شما كلمه “تخفیفان” را در گوگل سرچ می كنید سایت نت برگ بالاتر از سایت تخفیفان و در جایگاه اول نمایش داده می شود. البته سایت نت برگ در تبلیغات گوگل خود از صفحه ای كه تخفیفان را در آن تخریب كرده است هم استفاده كرده كه آن صفحه تقریبا در رتبه سوم یا چهارم نتایج جست و جو قرار گرفته است.

البته كاری كه نت برگ كرده است بیشتر به خاطر سئو و تبلیغات گوگل بوده است. چون در تبلیغات گوگل كلمه ای كه قصد دارید با آن سایت شما نمایش داده شود باید در سایت مورد نظر باشد. همینطور سایت تخفیفان هم اسمی از نت برگ در یكی از صفحات سایت خود برده است و دقیقا حرف هایی كه نت برگ درباره تخفیفان گفته بود را در آن صفحه تخفیفان بر علیه نت برگ گفته است.

پیشنهاد ویژه همیار وب : چرا سایت دیوار موفق است؟

اگر از دید دیگری بخواهیم به كاری كه نت برگ كرده است نگاه كنیم باید متوجه آن شویم كه حتما دلیل خاصی داشته است كه نت برگ دقیقا همان صفحه ای كه به تخفیفان اشاره كرده است را در تبلیغات گوگلی خود آورده است. مسلما دلایل خاصی داشته است. یكی از دلایلش این است كه آن صفحه به شدت دیده می شود و سایت نت برگ از همین فرصت هم برای ارائه آفر های ویژه خود در همان صفحه استفاده كرده است! آفر هایی كه در آن صفحه مشاهده می كنید ممكن است آفر های خیلی خاصی باشد.

همانطور كه در تصویر بالا هم دیدید كلمه trend در URL آن صفحه مشاهده می شد. قطعا این كارها دلایل خاصی دارد كه نت برگ از آن ها استفاده كرده است.

 

آیا این روش تبلیغاتی اخلاقی است؟

همانطور كه گفتم در جنگ بازاریابی هیچ چیزی جلو دار رقبا نیست! از هر روشی كه فكر می كنند پیروزشان می كند استفاده می كنند. مسلما توی دعوا حلوا پخش نمی كنند. بعضی ها هم این روش ها را قبول ندارد و این كارها را اخلاقی نمی دانند كه از نظر من ربطی به اخلاق ندارد. همچنین از نظر قانونی هم این نوع تبلیغات مشكلی ندارد.

در كشورهای دیگر این روش از تبلیغات و بازاریابی جا افتاده است و میان برند های مطرح دنیا چنین درگیری هایی پیش می آید. البته همانطور گه گفتم این مسائل امری طبیعی است و به هیچ وجه نمیشه گفت درگیری! رقابت از هر نوعی ممكن است میان رقبای كسب و كار ها باشد.

تصویر زیر مربوط به یكی از تبلیغات كمپانی نیسان برای جدیدترین مدل ماشینش یعنی GTR است. این تبلیغ بسیار خلاقانه و تاثیر گذار بوده است. طوری كه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

تبلیغ نیسان

در این تبلیغ، نیسان لوگوی ماشین جدیدش را روی یك ساتور قرار داده است. از آن طرف لوگوی رقیب خودش یعنی فراری را روی یك ظرف گوشت بسته بندی شده گذاشته است. زیر لوگوی فراری نوشته شده است من اسب فراری را شقه شقه كردم. در واقع نیسان در این تبلیغ علنا گفته اسب فراری هیچ قدرتی در برابر محصول جدید من ندارد!

پس همانطور كه ملاحظه كردید جنگ بازاریابی و در واقع تبلیغات این چنینی در همه جای دنیا به ویژه میان برند های معروف به چشم می خورد. این كه با سرو صدای زیاد در كشور ما برای اولین بار دیده شده است خیلی جالب و عجیب بوده است.

 

نت برگ یا تخفیفان؟ كدام بهتر هستند؟

این كه نت برگ بهتر است یا تخفیفان سوالی است كه نمیشه به راحتی به آن پاسخ داد. به خاطر این كه رقابت میان آنها بسیار شدید است. از طرفی خیلی از دوستان این دو سایت را مورد تحلیل قرار داده اند و در ادامه در این مورد صحبت می كنم.

سایت تخفیفان با مدیریت خانوم دانشور ادعا كرده كه اول است. یعنی اینكه اول تخفیفان بوده و بعد نت برگ آمده. همین الان هم كه بخواهید هویز دامین این دو سایت را ببینید متوجه می شوید كه تخفیان اول بوجود آمده است با توجه به اینكه نت برگ هویز دامین خودش را قفل كرده است و نمیشه فهمید دامین از چه سالی آنلاین شده است.

مسلما اگر نت برگ از این قضیه ترسی نداشت هیچ وقت هویز دامین سایت خودش را قفل نمی كرد. البته با این كار ممكن است به سئوی سایت خود هم لطمه ای وارد كند. با این حال هر دو سایت اعلام كرده اند كه ما اول هستیم!

از طرفی زمانی كه رتبه الكسای این دو سایت را بررسی كنید می بینید كه سایت نت برگ رتبه 62 ایران را از آن خود كرده است ولی سایت تخفیفان با اختلاف تقریبا دو برابری رتبه 112 ایران را در الكسا دارد. با این حال ترافیك روزانه این دو سایت خیلی از هم فاصله ندارد.

فكر نكنید چون سایت نت برگ 2 برابر بیشتر از تخفیفان رتبه الكسا دارد ترافیك سایتش هم در روز دو برابر سایت تخفیفان است. نه به هیچ وجه! البته همانطور كه قبلا گفته بودم به هیچ وجه رتبه الكسا چیزی نیست كه بشود از طریق آن موفقیت یك سایت را تضمین كرد. شاید سایت نت برگ از طریق ترافیك مصنوعی یا تبلیغات بی هدف توانسته است به این جایگاه برسد.

 

 

در كل به هیچ وجه نمی توان گفت كدام یك بهتر از دیگری است. شاید فقط با برگذاری یك نظر سنجی فهمید كدام یك از آن ها بهتر هستند!

پیشنهاد دیگری از همیار وب : آیا در آینده آپارات جای تلویزیون را خواهد گرفت؟

 

جمع بندی و سخن آخر

این كه كی اول بوده یا كی رتبه الكسای بهتری دارد دلیل بر خوب بودن آن نیست. در این جنگ كسی برنده می شود كه بتواند به مخاطبان خود  ثابت كند بهترین است. هر كدام كه بتوانند دیگری را از دور خارج كنند برنده این جنگ هستند. حالا ممكن است از روش های اخلاقی و غیر اخلاقی هم استفاده كنند.

به نظر می رسد از این به بعد آفر های بیشتر با درصد تخفیفات بیشتری را باید از این دو سایت ببینیم. به نظر من این دو سایت بیشتر باید روی آفر های دیگر استان های كشور كار كنند. همانطور كه در جریان هستید بیشتر تمركز تا الان روی تهران بوده است و الان دوسالی است كه روی شهر های دیگر هم دارند مانور می دهند.

به نظر من هر كسی كه بتواند از نقطه ضعف دیگری استفاده كند برنده است. این نقطه ضعف می تواند یك آفر خیلی خاص باشد. هر چه آفر های متنوع تر در موضوعات مختلف ارائه دهند مخاطبان بیشتری را می توانند به سایت خود جذب كنند.

جالب است بدانید بیش از 90 درصد كسانی كه در نت برگ عضو هستند در تخفیفان هم عضویت دارند. پس از همین مورد میشه فهمید رقابت بسیار بسیار شدید است.

امیدوارم از این مقاله استفاده كافی را برده باشید و بتوانید از این تكنیك هایی كه در این مقاله مطرح شد در جنگ های بازاریابی احتمالی با رقبای خود استفاده كنید.منبع : همیار وب

جنگ بازاریابی كه میان سایت های تخفیف گروهی نت برگ و تخفیفان آغاز شده است بحث داغی است كه این روزها در تمام محفل های استارتاپی درباره اش صحبت می شود. قضیه از اونجا شروع شد كه سایت نت برگ در یكی از صفحات آفر سایت خود به سایت تخفیفان به صورت مستقیم اشاره كرد و علنا آن را تخریب كرد. و ادامه ماجرا كه در این مقاله مفصل درباره اش صحبت خواهم كرد.

خیلی از دوستان این قضیه را له كردن سایت تخفیفان توسط نت برگ عنوان كردند. در این مقاله قصد دارم درباره درگیری بین این دو سایت پر طرفدار كه در زمینه تخفیف گروهی فعالیت می كنند صحبت كنم.

 

جنگ بازاریابی چیست؟

قبل از اینكه به سراغ درگیری كه بین نت برگ و تخفیفان پیش آمده است برویم ببینیم جنگ بازاریابی چه مفهومی دارد؟ جنگ بازاریابی در واقع جنگی است كه در آن رقبا دشمن یكدیگر هستند. در این جنگ هر كسی پیروز است كه بتواند مشتری های بیشتری را جذب كند. رقبا در جنگ بازاریابی از هر روشی استفاده می كنند تا پیروز میدان شوند. از تبلیغات گرفته تا سئوی كثیف و …

در جنگ بازاریابی هر كسی كه با بكارگیری استراتژی های خاص قصد دارد دشمنش را از میدان در كند برنده می شود.

هر كسی كه نگذارد پول توی جیب شما برود رقیب شما محسوب می شود. ممكن است رقیب شما در رتبه اول گوگل باشد و به خاطر همین باعث شود مشتری های بالقوه شما را از آن خود كند!

همانطور كه گفتم در جنگ بازاریابی ممكن است از روش هایی برای پیروز شدن استفاده كنند كه شاید از نظر خیلی ها غیر اخلاقی باشد! مثلا ممكن است به صورت كاملا مستقیم به رقیب مورد نظر اشاره شود. در این صورت ممكن است علنا بگویند مثلا از فلان برند نخرید بیاین از ما بخرید. یا مثلا فلان برند نمی تواند نیاز شما را به خوبی رفع كند چون ما اول هستیم قطعا ما بهتر هستیم.

البته در بسیاری از موارد این حمله ها با سند و مدرك انجام می شود. كه در ادامه مثال هایی از این نوع تبلیغات برای شما خواهم زد.

 

از چه روش هایی در جنگ بازاریابی استفاده می شود؟

در جنگ بازاریابی معمولا از روش های زیادی استفاده می شود. مثلا سئوی منفی برای رقیب، كه در این روش ممكن است از طریق روش های سئوی منفی بخواهند رقیب خود را از نتایج گوگل به كلی حذف كنند.

یا تبلیغاتی كه مستقیما مخاطبان و مشتریان رقیب را هدف می گیرد. در این روش ممكن است بانك ایمیل رقیب را بدست آورند و سایت خود را به همراه پیشنهاد ویژه و رد نشدنی به مخاطبان رقیب تحمیل كنند.

همچنین از طریق تبلیغات طوری عمل می كنند كه بتوانند مشتریان و مخاطبان رقیب را قبل از دیده شدن آن ها از آن خود كنند. یكی از این روش ها تبلیغات گوگل است كه در ادامه درباره این روش و درگیری میان نت برگ و تخفیفان از این طریق صحبت خواهم كرد.

در جنگ بازاریابی از هر روشی كه توسط آن بشه مخاطبان و در واقع مشتریان رقیب را مال خود كرد استفاده می شود.

 

درگیری بین نت برگ و تخفیفان

همانطور كه گفتم اولین بار نت برگ در آفری در سایت خود مستقیما به تخفیفان حمله ور شد و همانطور كه در عكس زیر مشاهده می كنید نت برگ از بزرگترین و بهترین بودن خود گفته است و اشاره ای هم به سایت تخفیفان كرده و گفته تا زمانی كه ما هستیم نیازی به تخفیفان و دیگر سایت های تخفیف گروهی ندارید!

نت برگ

همانطور هم كه می بینید در آدرس این صفحه اسم تخفیفان به صورت فارسی و انگلیسی نوشته شده است.

اما این درگیری با تبلیغات گوگلی تخفیفان ادامه دار شد. همانطور كه در تصویر زیر می بینید سایت تخفیفان هم با اقدامی جالب و هوشمندانه تبلیغات گوگلی خود را به نحوی انجام داده كه با سرچ كلمه “نت برگ” سایت تخفیفان اولین سایت نمایش داده می شود.

تخفیفان

البته این جور تبلیغات مسلما هزینه زیادی دارد. به خاطر اینكه در حالت معمولی تبلیغات گوگلی طوری است كه تبلیغات در پایین صفحه اول نمایش داده می شود.

سایت نت برگ هم دقیقا همین كار را كرده است. زمانی كه شما كلمه “تخفیفان” را در گوگل سرچ می كنید سایت نت برگ بالاتر از سایت تخفیفان و در جایگاه اول نمایش داده می شود. البته سایت نت برگ در تبلیغات گوگل خود از صفحه ای كه تخفیفان را در آن تخریب كرده است هم استفاده كرده كه آن صفحه تقریبا در رتبه سوم یا چهارم نتایج جست و جو قرار گرفته است.

البته كاری كه نت برگ كرده است بیشتر به خاطر سئو و تبلیغات گوگل بوده است. چون در تبلیغات گوگل كلمه ای كه قصد دارید با آن سایت شما نمایش داده شود باید در سایت مورد نظر باشد. همینطور سایت تخفیفان هم اسمی از نت برگ در یكی از صفحات سایت خود برده است و دقیقا حرف هایی كه نت برگ درباره تخفیفان گفته بود را در آن صفحه تخفیفان بر علیه نت برگ گفته است.

پیشنهاد ویژه همیار وب : چرا سایت دیوار موفق است؟

اگر از دید دیگری بخواهیم به كاری كه نت برگ كرده است نگاه كنیم باید متوجه آن شویم كه حتما دلیل خاصی داشته است كه نت برگ دقیقا همان صفحه ای كه به تخفیفان اشاره كرده است را در تبلیغات گوگلی خود آورده است. مسلما دلایل خاصی داشته است. یكی از دلایلش این است كه آن صفحه به شدت دیده می شود و سایت نت برگ از همین فرصت هم برای ارائه آفر های ویژه خود در همان صفحه استفاده كرده است! آفر هایی كه در آن صفحه مشاهده می كنید ممكن است آفر های خیلی خاصی باشد.

همانطور كه در تصویر بالا هم دیدید كلمه trend در URL آن صفحه مشاهده می شد. قطعا این كارها دلایل خاصی دارد كه نت برگ از آن ها استفاده كرده است.

 

آیا این روش تبلیغاتی اخلاقی است؟

همانطور كه گفتم در جنگ بازاریابی هیچ چیزی جلو دار رقبا نیست! از هر روشی كه فكر می كنند پیروزشان می كند استفاده می كنند. مسلما توی دعوا حلوا پخش نمی كنند. بعضی ها هم این روش ها را قبول ندارد و این كارها را اخلاقی نمی دانند كه از نظر من ربطی به اخلاق ندارد. همچنین از نظر قانونی هم این نوع تبلیغات مشكلی ندارد.

در كشورهای دیگر این روش از تبلیغات و بازاریابی جا افتاده است و میان برند های مطرح دنیا چنین درگیری هایی پیش می آید. البته همانطور گه گفتم این مسائل امری طبیعی است و به هیچ وجه نمیشه گفت درگیری! رقابت از هر نوعی ممكن است میان رقبای كسب و كار ها باشد.

تصویر زیر مربوط به یكی از تبلیغات كمپانی نیسان برای جدیدترین مدل ماشینش یعنی GTR است. این تبلیغ بسیار خلاقانه و تاثیر گذار بوده است. طوری كه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

تبلیغ نیسان

در این تبلیغ، نیسان لوگوی ماشین جدیدش را روی یك ساتور قرار داده است. از آن طرف لوگوی رقیب خودش یعنی فراری را روی یك ظرف گوشت بسته بندی شده گذاشته است. زیر لوگوی فراری نوشته شده است من اسب فراری را شقه شقه كردم. در واقع نیسان در این تبلیغ علنا گفته اسب فراری هیچ قدرتی در برابر محصول جدید من ندارد!

پس همانطور كه ملاحظه كردید جنگ بازاریابی و در واقع تبلیغات این چنینی در همه جای دنیا به ویژه میان برند های معروف به چشم می خورد. این كه با سرو صدای زیاد در كشور ما برای اولین بار دیده شده است خیلی جالب و عجیب بوده است.

 

نت برگ یا تخفیفان؟ كدام بهتر هستند؟

این كه نت برگ بهتر است یا تخفیفان سوالی است كه نمیشه به راحتی به آن پاسخ داد. به خاطر این كه رقابت میان آنها بسیار شدید است. از طرفی خیلی از دوستان این دو سایت را مورد تحلیل قرار داده اند و در ادامه در این مورد صحبت می كنم.

سایت تخفیفان با مدیریت خانوم دانشور ادعا كرده كه اول است. یعنی اینكه اول تخفیفان بوده و بعد نت برگ آمده. همین الان هم كه بخواهید هویز دامین این دو سایت را ببینید متوجه می شوید كه تخفیان اول بوجود آمده است با توجه به اینكه نت برگ هویز دامین خودش را قفل كرده است و نمیشه فهمید دامین از چه سالی آنلاین شده است.

مسلما اگر نت برگ از این قضیه ترسی نداشت هیچ وقت هویز دامین سایت خودش را قفل نمی كرد. البته با این كار ممكن است به سئوی سایت خود هم لطمه ای وارد كند. با این حال هر دو سایت اعلام كرده اند كه ما اول هستیم!

از طرفی زمانی كه رتبه الكسای این دو سایت را بررسی كنید می بینید كه سایت نت برگ رتبه 62 ایران را از آن خود كرده است ولی سایت تخفیفان با اختلاف تقریبا دو برابری رتبه 112 ایران را در الكسا دارد. با این حال ترافیك روزانه این دو سایت خیلی از هم فاصله ندارد.

فكر نكنید چون سایت نت برگ 2 برابر بیشتر از تخفیفان رتبه الكسا دارد ترافیك سایتش هم در روز دو برابر سایت تخفیفان است. نه به هیچ وجه! البته همانطور كه قبلا گفته بودم به هیچ وجه رتبه الكسا چیزی نیست كه بشود از طریق آن موفقیت یك سایت را تضمین كرد. شاید سایت نت برگ از طریق ترافیك مصنوعی یا تبلیغات بی هدف توانسته است به این جایگاه برسد.

 

 

در كل به هیچ وجه نمی توان گفت كدام یك بهتر از دیگری است. شاید فقط با برگذاری یك نظر سنجی فهمید كدام یك از آن ها بهتر هستند!

پیشنهاد دیگری از همیار وب : آیا در آینده آپارات جای تلویزیون را خواهد گرفت؟

 

جمع بندی و سخن آخر

این كه كی اول بوده یا كی رتبه الكسای بهتری دارد دلیل بر خوب بودن آن نیست. در این جنگ كسی برنده می شود كه بتواند به مخاطبان خود  ثابت كند بهترین است. هر كدام كه بتوانند دیگری را از دور خارج كنند برنده این جنگ هستند. حالا ممكن است از روش های اخلاقی و غیر اخلاقی هم استفاده كنند.

به نظر می رسد از این به بعد آفر های بیشتر با درصد تخفیفات بیشتری را باید از این دو سایت ببینیم. به نظر من این دو سایت بیشتر باید روی آفر های دیگر استان های كشور كار كنند. همانطور كه در جریان هستید بیشتر تمركز تا الان روی تهران بوده است و الان دوسالی است كه روی شهر های دیگر هم دارند مانور می دهند.

به نظر من هر كسی كه بتواند از نقطه ضعف دیگری استفاده كند برنده است. این نقطه ضعف می تواند یك آفر خیلی خاص باشد. هر چه آفر های متنوع تر در موضوعات مختلف ارائه دهند مخاطبان بیشتری را می توانند به سایت خود جذب كنند.

جالب است بدانید بیش از 90 درصد كسانی كه در نت برگ عضو هستند در تخفیفان هم عضویت دارند. پس از همین مورد میشه فهمید رقابت بسیار بسیار شدید است.

امیدوارم از این مقاله استفاده كافی را برده باشید و بتوانید از این تكنیك هایی كه در این مقاله مطرح شد در جنگ های بازاریابی احتمالی با رقبای خود استفاده كنید.منبع : همیار وب